Naslov Edukacija kao faktor promjene stava prema oboljelima od shizofrenije
Naslov (engleski) Education as factor of change in attitude towards people suffering from schizophrenia
Autor Ljiljana Đura
Mentor Marina Ajduković (mentor)
Mentor Lana Mužinić (mentor)
Član povjerenstva Marina Ajduković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Lana Mužinić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Kletečki Radović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet (Područja socijalnog rada) Zagreb
Datum i država obrane 2018-12-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Socijalne djelatnosti Posebna područja socijalnog rada
Sažetak Shizofrenija je duševna bolest kroničnog oblika, a zbog svojih osobitosti praćena je stereotipnim i predrasudnim stavovima, te posljedično i diskriminacijom koja ometa oporavak. Cilj ovog istraživanja je utvrditi predrasude i ispitati stavove studenata socijalnog rada prema oboljelima od shizofrenije, te provjeriti mogu li se i u kojoj mjeri negativni stavovi smanjiti edukacijom kroz nastavni program kao i u direktnom kontaktu s oboljelima. Ispitivanje se vršilo uz pomoć upitnika LJSDB-Ljestvica stavova prema bolesnima od shizofrenije, koji je primijenjen na 82 ispitanika, studenta završne godine socijalnog rada. Upitnik je ponovno primijenjen na 90 ispitanika nakon što su četiri mjeseca pohađali edukaciju iz Socijalne psihijatrije i bili u kontaktu s oboljelima od shizofrenije. Rezultati ovog istraživanja pokazali su da stavovi prema oboljelima od shizofrenije prije edukacije i kontakta s oboljelima u najvećoj mjeri nisu stereotipni i diskriminirajući, te da je došlo do promjene u stavovima i u znanju studenata i to u smjeru ka pozitivnijima nakon intervencije. Potvrđeno je i očekivanje da će se smanjiti mit o opasnosti, kao i da će se najmanje smanjiti poželjnost stupanja u socijalne odnose s oboljelima. Rezultati su pokazali da je u ovom istraživanju pozitivniji stav prema oboljelima od shizofrenije kod studenata koji su osobno poznavali nekoga tko boluje od te bolesti. Može se zaključiti da je stav budućih socijalnih radnika u najvećoj mjeri pozitivan i nediskriminarujći prema oboljelima od shizofrenije, te da se uz kontakt s oboljelima i edukaciju stavovi prema oboljelima mogu dodatno poboljšati.
Sažetak (engleski) Schizophrenia is a chronic mental disorder and due to its particular characteristics it is accompanied by stereotypical attitudes and prejudice, resulting in discrimination which hinders recovery. The purpose of this research is to determine prejudices and examine attitudes of social work students towards people with schizophrenia and verify whether, and to which degree, it is possible to reduce the negative attitudes through education via the curriculum or through direct contact with persons suffering from the disorder. The research was conducted using an questionnaire LJBDS – Scale of attitudes toward schizophrenic patients given to 82 subjects, all of whom were final year social work students. The questionnaire was then once again applied to 90 subjects, after they had attended a Social Psychiatry education programme in the duration of three months and had been in contact with people suffering from schizophrenia. The research results have shown that the attitudes towards people with schizophrenia, before attending the education programme and having contact with people suffering from the disorder, were mostly
not stereotypical nor discriminating and that there was a positive change in the students’ attitudes and knowledge following the intervention. The expectation that the myth of danger would be reduced, as well as the expectation that the willingness to socially interact with people with the disorder would change minimally were both confirmed. The results have shown that, in this research, the attitude towards people with schizophrenia was more positive when the student personally knew someone who suffers from the disorder. Thus, it can be concluded that the attitudes of social workers towards people with schizophrenia are largely positive and non-discriminating, as well as that the attitudes towards people with schizophrenia can be additionally improved through education and contact with persons suffering from the disorder.
Ključne riječi
Ključne riječi: edukacija
predrasude
shizofrenija
stav
stigma.
Ključne riječi (engleski)
Keywords: education
prejudice
schizophrenia
attitude
stigma.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:199:970070
Studijski program Naziv: Socijalni rad Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra socijalnog rada (mag.act.soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-01-29 09:56:32