Naslov Pomoć u učenju djeci iz skrbi: perspektiva volontera
Naslov (engleski) Learning assistance in child care: volunteer's point of view
Autor Eva Petrina
Mentor Lucija Vejmelka (mentor)
Član povjerenstva Lucija Vejmelka (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Branka Sladović-Franz (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vanja Branica (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet (Studij socijalnog rada) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Socijalne djelatnosti
Sažetak Djeca i mladi iz alternativne skrbi postižu niže obrazovne ishode od svojih vršnjaka, u Hrvatskoj i u svijetu, što je posebno problematično s obzirom na to da se radi o ranjivoj skupini kojoj je obrazovanje vrlo bitno, jer može poslužiti kao sigurno mjesto i utočište te uvelike olakšati tranziciju iz sustava skrbi. U Hrvatskoj se u dječjim domovima, udomiteljskim obiteljima te kroz djelovanje udruga civilnog društva provode aktivnosti pomoći u učenju koje provode volonteri. U ovom su radu prikazani rezultati kvalitativnog istraživanja u kojem sudjelovalo je 11 volonterki Volonterskog centra u Zagrebu sa iskustvom volontiranja na aktivnosti pomoći u učenju za djecu iz skrbi. Cilj istraživanja bio je bio je dobiti uvid u percepciju obrazovanja i obrazovne intervencije pomoći u učenju za djecu iz skrbi od strane volontera koji pružaju pomoć u učenju djeci iz skrbi. Podaci su prikupljeni metodom polustrukturiranog intervjua obavljenog putem aplikacija Google meet, Skype ili telefonskim pozivom. Kvalitativnom analizom izjava volonterki utvrđena su osnovna obilježja pomoći u učenju kao obrazovne intervencije za djecu iz skrbi, njezini oblici, način rada te pojavnost kroz projekte. Utvrđeno je da volonterke u svom radu najviše surađuju sa odgajateljima i udomiteljima te stručnjacima iz udruga, a u manjoj mjeri sa stručnjacima iz domova i socijalnim radnicima. Najčešći oblik suradnje odnosi se na međusobnu razmjenu informacija o djeci, te na dogovor o terminu i sadržaju pomoći u učenju, a prisutna je i stručna priprema i podrška volontera od strane stručnjaka, no samo kod otprilike polovice volonterki. Naposljetku, volonterke su navele određene otežavajuće faktore prisutne u obrazovanju djece iz skrbi, koje je potrebno prepoznati i pokušati riješiti kreiranjem novih i evaluiranjem postojećih intervencija za djecu iz skrbi.
Sažetak (engleski) Children and youth placed in alternative care achieve lower educational outcomes compared to their peers, both in Croatia and worldwide. That is particularly problematic for this vulnerable group, for whom education is very important, because it can serve them as a safe place and haven, and also facilitate their
transition from the child care system. In Croatia, learning assistance, conducted by volunteers, is implemented in children's homes, foster families and civil society associations. This paper draws upon qualitative research with 11 volunteers from Volunteers' Centre Zagreb experienced with providing learning assistance for children placed in care. The aim of the research was to get insight into volunteers perception of education and the educational intervention of learning assistance in child care. The data was collected through conducting semi-structured Skype and Google-meet or phone interviews with the participants. Through qualitative analysis of the participants statements we established some basic characteristics of this educational intervention, like types of learning assistance, mode of operation and coherence with project activities. It was also established that volunteers mostly cooperated with caretakers, foster parents and experts from civil society associations, and less with experts from children's homes and social workers. The most common form of said cooperation was sharing information about the children, and scheduling learning assistance appointments as well as its content. About half of the volunteers had some form of professional support and training for volunteers, conducted by experts. Lastly, participants suggested some aggravating factors in the education of looked-after children, which need to be recognized and solved through creating new and evaluating existing educational interventions in child care.
Ključne riječi
pomoć u učenju
skrb za djecu
obrazovne intervencije
volonteri
Ključne riječi (engleski)
learning assistance
child care
educational interventions
volunteers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:199:538421
Studijski program Naziv: Socijalni rad Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra socijalnog rada (mag.act.soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-18 22:38:19