Naslov Potraga za identitetom kod posvojenog djeteta
Naslov (engleski) Adopted Child's Search for Identity
Autor Matea Petrović
Mentor Slavica Blažeka Kokorić (mentor)
Član povjerenstva Slavica Blažeka Kokorić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Majdak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Buljevac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet (Područja socijalnog rada) Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Socijalne djelatnosti
Sažetak O posvojenju se najčešće govori u kontekstu osiguravanja najkvalitetnijeg oblika trajnog zbrinjavanja djece bez odgovarajuće roditeljske skrbi. Pri tome treba imati na umu da posvojenje donosi sa sobom i specifične izazove s kojima se suočavaju posvojena djeca. Ovisno o iskustvima koja su prethodila zasnivanju posvojenja, temeljni izazovi odnose se na iskustvo odvajanja od biološke obitelji, doživljaj gubitka i separacijskog straha, teškoće sa uspostavom odnosa privrženosti s novom roditeljskom figurom te teškoće vezane uz propitivanje i izgradnju vlastitog identiteta. U ovom radu bit će prikazane različite teorijske i empirijske spoznaje o tome što sve utječe na oblikovanje socijalnog i osobnog identiteta kod posvojenog djeteta, te kakve promjene se u tom kontekstu događaju tijekom odrastanja posvojenog djeteta, a posebice kroz razdoblje adolescencije. Pažnja će biti posvećena i temi međunarodnog, transetničkog posvojenja jer se kod takvog posvojenja češće javlja konfuzija identiteta koja proizlazi iz primjetnih fizičkih i kulturalnih razlika, te doživljenih predrasuda i diskriminacije od strane okoline. U radu se ističe da posvojena djeca grade svoj identitet kroz integraciju iskustava iz prošlosti i sadašnjosti te da na tom putu trebaju razumijevanje i podršku svoje okoline. Posvojena djeca koja su u odnosu s posvojiteljima uspostavila sigurnu privrženost te imaju mogućnost otvoreno komunicirati o temi posvojenja i svog biološkog podrijetla, uspješnije izgrađuju pozitivnu sliku o sebi i vlastiti identitet. Zaključno, ističe se važnost pružanja podrške posvojenom djetetu od strane stručnjaka i posvojitelja tijekom njegove potrage za vlastitim identitetom.
Sažetak (engleski) Even though adoption is considered to be the best form of childcare for children without parental care, it should also be borne in mind that the adoption process brings forth some specific challenges for the adopted children to face. Depending on the experiences which preceded the beginning of the adoption process, some of the fundamental challenges that follow the beginning of the adoption process are the act of separation from the biological parents of the children, the experience of loss and of separation anxiety, having troubles forming a healthy attachment style to the new parent figure and any identity issues that could emerge. This research paper will follow the different theoretical and empirical knowledge about what can affect the shaping of the social and individual identity of the adopted child, especially during adolescence and puberty. One of the primary focuses of this research paper will be the international transethnic adoption, because with this kind of adoption identity confusion is much more common, as the physical and cultural differences between the adopter and adoptee are conspicuous. Furthermore, the adoptees oftentimes experience prejudices and discrimination as a product of their surroundings during the transethnic adoption process. In this research paper, it is also noted that adopted children develop their identity through the integration of their past and present experiences and they need an understanding and supportive environment to do so. Those children who have adopted a secure attachment model in their relationship with their adoptive parents and have openly discussed the topic of their biological parents and adoption have more success in creating a positive image of themselves and their identity. The conclusion of the paper mentions how important it is for the adoptees to have a source of both formal support and the support of their adoptive parents in the process of finding themselves and their identity.
Ključne riječi
posvojenje
privrženost
izgradnja identiteta kod posvojenog djeteta
podrška
Ključne riječi (engleski)
adoption
attachment
individual identity of an adopted child
support
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:199:576883
Studijski program Naziv: Socijalni rad Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) socijalnog rada (univ. bacc. act. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-19 12:25:01