Naslov Odnos osnovnoškolaca prema školi u kontekstu nekih roditeljskih čimbenika
Naslov (engleski) Relationships of elementary school students towards school in the context of certain parental factors
Autor Marta Vračan
Mentor Linda Rajhvajn Bulat (mentor)
Član povjerenstva Linda Rajhvajn Bulat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Ajduković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ines Rezo Bagarić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet (Teorija i metode socijalnog rada) Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Socijalne djelatnosti
Sažetak Kontekst obrazovanja za djecu je iznimno bitan jer uvjetuje različite životne ishode u budućnosti. Škola je također i mjesto gdje djeca provode najviše vremena te dobivaju informacije i vlastitu sliku o sebi. Važnu ulogu u obrazovanju i obrazovnim ishodima djeteta imaju i njihovi roditelji. Polazište istraživanja su Epsteinov model preklapanja sfera te Hoover-Dempsey i Sandler model koji objašnjavaju relacije roditeljskih ponašanja i školskih ishoda.
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati pokazatelje školovanja učenika Prve Osnovne škole u Petrinji i njihovu povezanost s nekim od čimbenika roditeljstva. Dakle, ispitivala su se roditeljska akademska uključenost i pozitivne dimenzije stila roditeljstva u odnosu sa školskim uspjehom, problemima u školovanju i odnosom prema školi. Istraživanje je provedeno sa 102 učenika predmetne nastave Prve osnovne škole u Petrinji tijekom travnja i svibnja 2022. godine. Podaci su se prikupljati anketnom metodom u obliku papir-olovka te su korišteni sljedeći instrumenti: Pitanja o općim podacima sudionika, školskom uspjehu, problema u školovanju i obrazovnim očekivanjima sudionika, Upitnik odnosa prema školi (Sušac i sur., 2016), Upitnika roditeljskih stilova (Skinner i sur., 2005), te Upitnik percipirane roditeljske akademske uključenosti (Carranza i sur., 2009).
Rezultati istraživanja pokazali su da djeca koja su strukturu svojih roditelja procjenjivali visokom, imaju i pozitivniji odnos prema školi. Nadalje, oni učenici koji percipiraju visoku razinu roditeljskih akademskih očekivanja i komunikaciju roditelja s njima o školi, iskazuju i pozitivniji odnos prema školi. Dokazana je i povezanost visine školskog uspjeha i razine percipiranih roditeljskih akademskih očekivanja, što znači da oni učenici koji percipiraju roditeljska akademska očekivanja višima, imaju i viši školski uspjeh.
Sažetak (engleski) Educational context for children is extremely important because it determines
different life outcomes in the future. School is also the place where children spend the most
time and get information and self image about themselves. Parents also play an important
role in a child's education and educational outcomes. The starting point of the research is
Epstein's model of overlapping spheres of influence and the Hoover-Dempsey and Sandler’s
model, which explain the relationship between parental behaviors and school outcomes.
The main aim of this research was to examine the education indicators of the students of The
First Primary School in Petrinja and their connection with some of the parenting factors.
Therefore, parental academic involvement and positive dimensions of parenting style were
examined in relation to school success, problems in schooling and attitudes towards school.
The research was conducted with 102 students of the upper grades of the First Elementary
School in Petrinja during April and May 2022. Data is collected using a paper-and-pencil
survey method, and the following instruments that are used are: Questions about
respondents' general information, school success, schooling problems and educational
expectations of respondents, Attitudes towards school questionnaire (Sušac et al., 2016),
Parenting styles questionnaire (Skinner et al., 2005) , and the Perceived Parental Academic
Involvement Questionnaire (Carranza et al., 2009).
The results of the research showed that children who rated the supervision of their parents
higher, also more postive attitudes towards school. Furthermore, those students who perceive
a high level of parental academic expectations and their communication with parents about
school, also show a more postive attitudes towards school. The connection between the level
of school achievement and the level of perceived parental academic expectations has been
proven, which means that those students who perceive parental academic expectations to be
higher, have higher school achievement.
Ključne riječi
odnos prema školi
školski uspjeh
problemi u školovanju
roditeljska akademska uključenost
roditeljski stil
privrženost školi
Ključne riječi (engleski)
school engagement
school achievement
schooling problems
parental academic involvement
parenting style
school attachment
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:199:215435
Studijski program Naziv: Socijalni rad Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra socijalnog rada (mag.act.soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-29 06:21:25