Naslov Izazovi roditeljstva tijekom pandemije COVID-19
Naslov (engleski) Challenges of parenting during the COVID-19 pandemic
Autor Ivana Marković
Mentor Ivana Dobrotić (mentor)
Član povjerenstva Ivana Dobrotić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Matančević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Danijel Baturina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet (Psihologija) Zagreb
Datum i država obrane 2023-02-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Socijalne djelatnosti
Sažetak Ovaj se diplomski rad bavi izazovima roditeljstva tijekom pandemije Covid-19. Pregled istraživanja pokazuje kako je pandemija roditeljsku ulogu učinila poprilično izazovnom s obzirom da su se roditelji suočili s novim situacijama, a ponajprije izazovom usklađivanja konstantnih promjena u radnom okruženju i odgojno-obrazovnom sustavu te promjenama u količini brige o djeci, kućanskih obveza i pomaganja oko obrazovanja djece. Brojne mjere država diljem svijeta išle su u smjeru pružanja podrške i pomoći stanovništvu, ali i pojedinim društvenim skupinama kao što su roditelji, sve u cilju boljeg snalaženja u novonastalim okolnostima. I uz sve mjere, pandemija je imala negativne učinke na roditelje i djecu, a neka istraživanja ukazuju i da je dovela do jačanja nejednakosti u društvu. Istraživanja upućuju na povećanu rodnu neravnopravnost u javnoj i privatnoj sferi gdje su žene nosile veći teret povećanog obujma skrbi i kućanskih poslova, na povećanu razinu stresa kod roditelja, ali i na negativne učinke zatvaranja škola na psihičko zdravlje djece te njihove obrazovne ishode. Na kraju rada iznose se i rezultati anketnog online predistraživanja s roditeljima djece u Hrvatskoj čija su djeca u vrijeme lockdowna pohađala osnovnu školu, a koje je provedeno u cilju dobivanja saznanja o izazovima s kojima su se suočavali roditelji. Rezultati pokazuju da je trećina roditelja za vrijeme lockdowna radila na radnim mjestima, a što je dovelo do problema usklađivanja poslovnih obveza s rasporedom škole na daljinu, kao i da su se roditelji u različitoj mjeri susretali s nedostatkom podrške unutar obrazovnog sustava, ali i na radnom mjestu.
Sažetak (engleski) This thesis deals with the challenges of parenting during the Covid-19 pandemic. Literature review shows that the pandemic made the role of parents quite challenging, given that parents faced new situations, and above all the challenge of reconciling constant changes in the work environment and educational system, as well as changes in the amount of childcare, household work and online schooling. Numerous measures by states around the world were aimed at providing support and assistance to the population, but also to certain social groups such as parents, all with the aim of better coping with the newly created circumstances. Despite all measures, the pandemic had negative effects on parents and children, and some studies indicate that the pandemic strengthened social inequalities. Research points out an increased gender inequality in the public and private sphere, where women have faced a greater burden of increased care and housework, as well as an increased level of stress among parents, but also the negative effects of school closures on children's psychological health and their educational outcomes. At the end of the thesis, the results of an online pre-survey with parents of children in Croatia whose children attended elementary school during the lockdown are presented, conducted with the aim of obtaining information about the challenges faced by parents. The results show that a third of parents worked at workplaces during the lockdown, which led to the problem of reconciling work obligations with the remote school schedule, as well as that parents encountered to varying degrees a lack of support within the educational system, but also at work place.
Ključne riječi
roditeljstvo
pandemija
rodna neravnopravnost
mjere
politika
Ključne riječi (engleski)
parenting
pandemic
gender inequality
measures
policies
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:199:291873
Studijski program Naziv: Socijalna politika Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra socijalne politike (mag.soc.pol.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-15 10:17:06