Naslov Modernizacija Porezne uprave u Republici Hrvatskoj
Naslov (engleski) Modernization of the tax administration in the Republic of Croatia
Autor Valentina Stojanac
Mentor Jasmina Džinić (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Džinić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Iva Lopižić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mihovil Škarica (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet (Upravna znanost) Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pravo
Sažetak Upravne reforme su značajnije organizacijsko-institucionalne, kulturološke i funkcionalne inovacije koje mogu biti tradicionalne, tržišne, minimizirajuće i modernizacijske. Modernizacijskim reformama žele se uvesti mjere kako bi se povećala fleksibilnost i ubrzavanje cijelog upravnog sustava. S obzirom da tradicionalne reforme više ne odgovaraju potrebama suvremenog doba, a minimizirajuće i tržišne reforme donose velike i brojne rizike, kontinentalnoeuropske zemlje se većinom okreću prema modernizaciji javne uprave.
Javna uprava je skup upravnih organizacija koje obavljaju javne poslove. Poslovi koji se obavljaju u interesu lokalne, regionalne ili nacionalne političke zajednice javni su poslovi i kao takvi su određeni propisom lokalnog, regionalnog ili državnog karaktera.
Državna uprava sastavni je dio šireg pojma javne uprave koji obuhvaća državnu upravu, područnu i lokalnu regionalnu samoupravu(teritorijalna samouprava) te javne službe kojima je zajednički cilj zadovoljavanje javnih potreba i općih interesa.
Porezna uprava je jedinstvena i samostalna upravna organizacija u sastavu Ministarstva čija je temeljna zadaća primjena i nadzor promjene propisa o prikupljanju doprinosa i poreznih propisa. Djeluje pod nazivom Ministarstvo financija, Porezna uprava.
Modernizacija Porezne uprave je bitna radi jačanja djelotvornosti, učinkovitosti, transparentnosti i odgovornosti Porezne uprave kako bi se spriječila mogućnost porezne evazije.
Jedinstveni portal Porezne (ePorezna-JPPU) središnje je mjesto na kojem porezni obveznici mogu pristupiti elektroničkim uslugama Porezne uprave prema načelu One-Step-Shop. Usluge koje su dostupne uključuju podnošenje obrazaca i zahtjeva, zaprimanje akata, upravljanje podacima poreznog obveznika te mnoge druge.
Cilj e-Porezne je olakšati, ubrzati i pojednostaviti ispunjavanje obveza prema Poreznoj upravi te osigurati informiranost poreznih obveznika o njihovim pravima i obvezama. Podnošenje poreznih prijava i obrazaca elektronički valjalo bi, zamijeniti obvezu ručnog popunjavanja papirnih prijava i obrazaca te predaju nadležnim ispostavama Porezne uprave, što će obveznicima smanjiti troškove, uz povećanje učinkovitosti rada Porezne uprave.
Sustav e-Građani uspostavljen je od strane Vlade Republike Hrvatske s ciljem modernizacije, ubrzanja i jednostavnije komunikacije građana i javnog sektora, kao i povećanja transparentnosti pružanja javnih usluga.
Sustav e-Građani nudi mnogobrojne usluge dostupne svim građanima. Broj usluga s vremenom postoje sve veći, te se time povećava se i broj korisnika usluga putem interneta. Javna uprava trudi se korisnicima pružiti što više usluga putem sustava e-Građani jer se time štedi vrijeme i novac građana, kao i javne uprave. Važno je napomenuti da se vodi posebna pozornost o zaštiti podataka te sigurnosnim značajkama u korištenju usluga putem interneta.
Sažetak (engleski) Administrative reforms are significant organizational-institutional, cultural and functional innovations that can be traditional, market, minimizing and modernization. Modernization reforms aim to introduce measures to increase flexibility and speed up the entire administrative system. Given that traditional reforms no longer correspond to the needs of modern times, and that minimizing and market reforms bring great and numerous risks, continental European countries are mostly turning towards the modernization of public administration. Public administration is a set of administrative organizations that perform public affairs. Jobs that are performed in the interest of the local, regional or national political community are public jobs and as such are determined by a regulation of a local, regional or national nature.
State administration is an integral part of the broader concept of public administration, which includes state administration, local and regional self-government (territorial self-government) and public services whose common goal is to satisfy public needs and general interests.
The Tax Administration is a unique and independent administrative organization within the Ministry whose basic task is the application and supervision of changes in the regulations on the collection of contributions and tax regulations. It operates under the name Ministry of Finance, Tax Administration. The modernization of the Tax Administration is essential in order to strengthen the effectiveness, efficiency, transparency and responsibility of the Tax Administration in order to prevent the possibility of tax evasion. Unique portal of the Tax Administration (eTax - JPPU) is the central place where taxpayers can access the electronic services of the Tax Administration according to the One-Step-Shop principle. Services available include submitting forms and requests, receiving documents, managing taxpayer information and many others. The goal of e-Tax is to facilitate, accelerate and simplify the fulfillment of obligations towards the Tax Administration and to ensure that taxpayers are informed about their rights and obligations. Submitting tax returns and forms electronically would replace the obligation to manually fill out paper returns and forms and submit them to the competent offices of the Tax Administration, which will reduce costs for taxpayers, while increasing the efficiency of the work of the Tax Administration. The e-Citizens system was established by the Government of the Republic of Croatia with the aim of modernizing, speeding up and simplifying communication between citizens and the public sector, as well as increasing the transparency of the provision of public services. The e-Citizens system offers numerous services available to all citizens. The number of services is increasing over time, and thus the number of users of services via the Internet is also increasing. The public administration tries to provide users with as many services as possible through the e-Citizens system, because this saves time and money of citizens, as well as the public administration. It is important to note that special attention is paid to data protection and security features in the use of services via the Internet.
Ključne riječi
e-Porezna
e-uprava
e-Građani
e-usluge
modernizacija
javna uprava
Porezna uprava
Ministarstvo Financija
Ključne riječi (engleski)
e-Tax
e-administration
e-Citizens
e-services
modernization
public administration
Tax Administration
Ministry of Finance
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:199:704800
Studijski program Naziv: Porezni studij Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni prvostupnik (baccalaureus) porezne struke (bacc. admin. tribut.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-18 10:33:37