Sažetak | Tema završnog rada je Uredsko poslovanje u neprofitnim organizacijama. Pritom je uredsko poslovanje, u skladu s teorijskim shvaćanjima, definirano kao skup pravila odnosno mjera koje obuhvaćaju postupanje s pismenima, zaprimanje pismena te njihovo izdavanje, evidenciju i dostavu u rad, obradu, korištenje, otpremanje, čuvanje, izlučivanje i predaju nadležnom arhivu. Svi poslovi neke institucije odvijaju se u uredu, stoga se određene procedure i postupci koji se odvijaju u uredima mogu nazvati uredski poslovi. Kako bi se uredski poslovi obavili na što kvalitetniji način, potrebno je organizirati uredsko poslovanje. Uredsko poslovanje mora biti organizirano da osigurava ostvarivanje glavnih zadataka subjekata pravnih poslova.
Udruga je svaki oblik slobodnog i dobrovoljnog udruživanja više fizičkih, odnosno pravnih osoba koje se, radi zaštite njihovih probitaka ili zauzimanja za zaštitu ljudskih prava i sloboda, zaštitu okoliša i prirode i održivi razvoj, te za humanitarna, socijalna, kulturna, odgojno – obrazovana, znanstvena, sportska, zdravstvena, tehnička, informacijska, strukovna ili druga uvjerenja i ciljeve koji nisu u suprotnosti s Ustavom i zakonom, a bez namjere stjecanja dobiti ili drugih gospodarskih procjenjivih koristi, podvrgavaju pravilima koja uređuju ustroj i djelovanje toga oblika udruživanja.
Obveznici financijskog izvještavanja su neprofitne organizacije sukladno Zakona o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija.
Važno je istaknuti kako prostor koji ovdje imamo ne dopušta detaljnu obradu navedenih zakonskih propisa i njihovu primjenu u praksi, stoga sam prinuđen ograničiti se isključivo, na neke aspekte predmetne problematike. |