Naslov Učenje temeljeno na projektima i razvoj inženjerskih kompetencija
Naslov (engleski) Project-based learning and development of engineering competencies
Autor Filip Popov
Mentor Damir Purković (mentor)
Član povjerenstva Damir Purković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Rijeka
Datum i država obrane 2022-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)
Sažetak Dostatna izvedba tehničkog i inženjerskog obrazovanja tema je današnjice. Svijet traži načine kako riješiti problem nedovoljnog stjecanja tehničkih kompetencija kao i nedostatak iskustvenih spoznaja studenata. Izbor suvremenih nastavnih strategija i metoda najvažnije je polazište. Za razliku od onih tradicionalnih, gdje je uloga nastavnika isključivo predavačka - prenositelj znanja, a studenti pasivni primatelji informacija, suvremene nastavne metode omogućuju aktivno uključivanje u nastavni proces. Projektna nastava i učenje je sveobuhvatni pristup učenja, gdje studenti suradničkim aktivnim radom istražuju autetične probleme u svakodnevnici. Bit projektnog učenja je u procesu kao putu do spoznaje, gdje projektnom nastavom dolazi do izražaja stvaralaštvo, kreativno razmišljanje, rješavanje izvornih problema, što je i zapravo cilj same suvremene nastave. U ovom radu prikazana je projektna nastava kao temelj stjecanja inženjerskih kompetencija. Kroz primjere dobre prakse - ukratko su opisani projekti i brojne inicijative uspješnog inženjerskog obrazovanja u STEM područjima. Aanalizirano je obrazovanje inženjera politehnike sa potkrijepljenim primjerima i mogućnostima zaposlenja na tržištu rada. Na kraju dan je primjer funkcionalnog uporabnog predmeta „Pametni sat“ kao pokazatelj projektne nastave na studiju Politehnike, zajedno sa svom projektnom dokumentacijom. Učenje temeljeno na projektima integrira spoznaje iz različitih područja koje su neophodne za razvoj mladog inženjera na tržištu rada.
Sažetak (engleski) Sufficient performance of technical and engineering education represents today's topic. The world is looking for ways to solve the problem of insufficient acquisition of technical competencies as well as the lack of experiential knowledge of students. The choice of modern teaching strategies and methods is most important. Unlike, those traditional methods, where the role of the teacher is exclusively teaching - the transmitter of knowledge, and students are passive recipients of information, modern teaching allows active involvement in the teaching process. Project teaching and learning is a comprehensive approach to learning where students are engaged in collaborative active work researching authentic problems in everyday life. The essence of project learning is in the process as a path to cognition, where project teaching expresses creativity, creative thinking, solving real problems, which is actually the goal of modern teaching. This final work presents project teaching as a basis for acquiring engineering competencies. Through examples of good practice - projects and numerous initiatives of successful engineering education in STEM areas are briefly described. The education of polytechnic engineers was analyzed with supported examples and employment opportunities in the labor market. Finally, an example of a functional use object "Smart Watch" is given as an indicator of project teaching at the Polytechnic study, together with all project documentation. Project - based learning integrates knowledge from different fields that are necessary for the development of a young engineer in the labor market.
Ključne riječi
inženjer
projektno učenje
tehničke kompetencije
projektna nastava
STEM
politehnika
Ključne riječi (engleski)
engineer
project learning
technical competencies
project teaching
STEM
polytechnics
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:231:030353
Studijski program Naziv: Politehnika Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka politehnike (univ. bacc. ing. politechn)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-12-20 12:08:22