Naslov Računalni sustavi upravljani pogledom
Naslov (engleski) Eye Gaze Controlled Computer Systems
Autor Zoran Tušek
Mentor Miroslav Vrankić (mentor)
Član povjerenstva Goran Mauša (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jerko Škifić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Miroslav Vrankić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Tehnički fakultet (Zavod za automatiku i elektroniku) (Katedra za signale i sustave) Rijeka
Datum i država obrane 2020-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Računarstvo
Sažetak Pružen je kratak prikaz tehnologije u komunikaciji između čovjeka i računala, kroz povijesti i u
moderno doba, sa ciljem prikaza ukupnog napretka te tehnologije. Prikazani su različiti sustavi i načini
komunikacije koje oni omogućuju.
Pružen je fokus na tehnologiju praćenja pogleda, tipove uređaja za praćenje pogleda i pokreta očiju,
način na koji svaki od tih tipova vrši mjerenje pogleda i rotacije očiju te način na koji funkcioniraju.
Posebno je spomenuta primjena sustava praćenja pogleda u asistivnoj tehnologiji. Pruženo je kratko
objašnjenje korisnika koji imaju najviše koristi od te tehnologije te stanja koja ih pogađaju a uzrok su
njihovih ograničenja u motoričkim sposobnostima i komunikaciji.
Pružen je pregled nekolicine danas dostupnih uređaja za praćenje pogleda. Navedeni su uređaji
kompanija Tobii, IrisBond i EyeTech. Pruženi su primjeri uređaja i objašnjenje tehnologije iza istih
za svaku poslovnu jedinicu koja je dio Tobii grupacije. Također su dani primjeri i objašnjenje
tehnologije za tvrtke IrisBond i Eye Tech.
Pružene su kratke upute kako započeti sa implementacijom praćenja pogleda u aplikacije. Objašnjen
je postupak implementacije u aplikacije koje se izvršavaju na Windows operacijskom sustavu, te za
korištenje Stream Engine API -ja od Tobii kompanije, kao i za korištenje njihove Interactive Library
knjižnice.
Napravljena je jednostavna simulacija sustava upravljanog pogledom u obliku igre namijenjene za
djecu sa poteškoćama u motorici i komunikaciji, uzrasta od prvog do četvrtog razreda osnovne škole.
Navedene su korištene tehnologije pri izradi aplikacije, opisano je ponašanje i izgled aplikacije, te je
objašnjena metoda kojom je ostvarena simulacije sustava upravljanog pogledom.
Sažetak (engleski) An overview of technology used to establish communication between a human and a computer was
provided, trough history and in the modern age, with the purpose of showing the progress in this type
of technology. Different systems and ways of communication that they provide was shown.
Focus was made on eye tracking technology, types of devices for gaze and eye detection, ways that
each of these devices measures gaze and eye rotation and the way they work. Special mention was
given to the application of eye tracking systems in assistive technology. A short overview was given
explaining the types of users that benefit the most from this technology and the states that afflict them
causing limitations in motor functions and communication.
Also an overview of a few of the currently available eye tracking devices was given. Examples were
given of devices form Tobii, IrisBond and EyeTech companies. Examples were given of devices and
the technology behind them for each of the business units that make the Tobii group. Also, examples
of devices and technology from IrisBond and EyeTech were given.
Short instructions were given on starting with implementing eye tracking into applications. The
process of implementing eye tracking into applications running on Windows was given, as well as for
those using the Stream Engine API or the Interactive Library made by the Tobii company.
A simple simulation of a system using eye tracking for control was made in form of a game intended
for kids with limitations in motor functions and communication, for the first four grades of elementary
school. Technology used to build the application was mentioned, description of application behavior
and appearance was given, and the method of simulating an eye tracking system was explained
Ključne riječi
komunikacija čovjeka i računala
praćenje pogleda
asistivna tehnologija
igre na računalu
komunikacijski uređaji
poteškoće u razvoju
Ključne riječi (engleski)
human computer interaction
eye tracking
assistive technology
computer games
communication devices
disabilities
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:190:281288
Studijski program Naziv: Računarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra inženjer/inženjerka računarstva (mag. ing. comp.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-06 13:22:47