Naslov Upravljanje marketingom i kvalitetom u funkciji razvoja poslovnih sustava Republike Hrvatske : doktorska disertacija
Autor Diana Plantić Tadić
Mentor Ivan Mencer (mentor)
Član povjerenstva Bruno Grbac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Mencer (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Vrtiprah (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2011-01-01, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 339 - Trgovina. Međunarodni gospodarski odnosi. Svjetsko gospodarstvo
Sažetak Poslovno okruženje je u posljednje vrijeme izrazito dinamično i obilježava ga sve veći broj snažnih promjena, kao što su globalizacija tržišta, sve jača konkurencija i konstantan rast zahtjeva i očekivanja potrošača. U cilju opstanka i jačanja pozicije na konkurentnom lokalnom, ali i globalnom tržištu, hrvatska poduzeća sve više nastoje u svojoj tržišnoj orijentaciji zadovoljiti i premašiti prepoznate i pretpostavljene zahtjeve stvarnih i potencijalnih potrošača. Iz tog razloga, sve više poduzeća pribjegava uvođenju i kontinuiranoj primjeni učinkovitih poslovnih koncepcija, kao što su upravljanje kvalitetom i upravljanje marketingom, odnosno holistički marketing. Svrhovitost navedenih koncepcija ogleda se u pozitivnom utjecaju na rezultate poslovanja hrvatskih poduzeća. U poslovanju suvremenih poduzeća filozofija i koncepcija holističkog marketinga nadopunjuje se djelovanjem integrirane organizacijske funkcije marketinga, a raširen je i procesni pristup upravljanju marketingom. U poduzećima koja su prihvatila orijentaciju na upravljanje kvalitetom i međunarodnu normu kvalitete ISO 9001:2008 procesno definiranje poslovnih aktivnosti pronalazi se kao nužno ispunjenje zahtjeva norme. Certificiran sustav upravljanja kvalitetom dokaz je učinkovite primjene temeljnih načela upravljanja kvalitetom u poduzeću, što potvrđuje njegovu orijentaciju na kontinuirana poboljšanja u poslovanju. Slijedom teorijskih izučavanja i rezultata provedenog istraživanja u kontekstu komplementarnosti koncepcija i procesa upravljanja marketingom i upravljanja kvalitetom, ističe se značaj aktivnosti istraživanja tržišta i kao preliminarnog ili predprocesnog i kao postprocesnog koraka navedenih koncepcija. Time se pribavljaju važne informacijske ulazne i izlazne veličine procesa, odnosno informacije o zahtjevima i razini zadovoljstva korisnika. Dakle, osiguravaju se neophodne informacijske podloge za donošenje menadžerskih odluka u poduzeću. S obzirom na rezultate istraživanjem utemeljene analize razvijenosti i utjecaja upravljanja marketingom i upravljanja kvalitetom na uspješnost poslovanja certificiranih hrvatskih poduzeća, predlaže se spiralni procesni model, kao i sinergijska matrica načela upravljanja kvalitetom i dimenzija holističkog marketinga. Učinkovita primjena navedenog modela u funkciji je razvoja i jačanja konkurentnosti poduzeća certificiranih prema zahtjevima međunarodne norme ISO 9001:2008. Zaključno se prikazuju rezultati testiranja potencijalne prihvaćenosti predloženog koncepta u primjeni certificiranih hrvatskih poduzeća te razmatraju nove mogućnosti za njegovu daljnju nadogradnju.
Sažetak (engleski) Today's business environment is extremely dynamic and affected by many strong trends, such as market globalization, more and more intense competition and the constantly growing requirements and expectations of consumers. It is towards existence and the strengthening of local and global market position that Croatian companies should tend, within their market orientation, to meet and exceed the recognized and assumed requirements of their real and potential consumers. Therefore, more companies decide to implement and continually use effective business conceptions, such as quality management and marketing management or holistic marketing. Purposefulnessof the mentioned conceptions is noticed in positive influence on the business results of Croatian companies. In modern companies’ business holistic marketing philosophy and conception is complemented by acting of integrated marketing organizational function. Moreover, the process approach of marketing management is widely spread in doing business. In the companies which have focused on quality within the international quality standard ISO 9001:2008, the process defining of business activities is regarded as necessary in order to meet the standard requirements. Implemented and certified quality system proves the effective use of basic quality management principles in the company. Thus, the company confirms its orientation to continual improvements in everyday’s business. Further to theoretical study and the results of the conducted research concerning marketing management and quality management conceptions and processes being complementary, the importance of market research activities is emphasized as the pre-phase and the post-phase of the mentioned conceptions. In that way, companies provide valuable information about its process inputs and outputs, that is the requirements and satisfaction of its users. Hence, necessary information platforms are provided for the business decision making of company management. Regarding the results of the research based analysis of marketing and quality management development and influence on certified Croatian companies’ business, spiral process models as well as synergy matrix are being suggested with holistic marketing dimensions and quality management principles. The effective use of the mentioned model would serve the purpose of development and increasing competitiveness of the companies certified by the international standard ISO 9001:2008 requirements. In conclusion, the results of testing its potential acceptance when applied by in the practice of certified Croatian companies are being represented. Also, new possibilities for further model upgrades and improvements are being considered
Ključne riječi
upravljanje kvalitetom
istraživanje tržišta
marketinški informacijski sustav
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:188:939790
Datum promocije 2011-06-28
Studijski program Naziv: Ekonomija i poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (dr.sc.)
URL zapisa u katalogu https://libraries.uniri.hr/cgi-bin/ucat/unilib.cgi?form=D1121207078
Vrsta resursa Tekst
Opseg 185 str; 30 cm
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Javna napomena Ključne riječi dodao urednik.
Datum i vrijeme pohrane 2017-01-19 17:06:21