Naslov Tržišne i marketing odrednice privređivanja malog i srednjeg obima : doktorska disertacija
Naslov (engleski) Market and Marketing Determinants of Small and Medium Business Activites
Autor Bruno Grbac
Mentor Ivan Nemarnik (mentor) MBZ: 33302
Član povjerenstva Ivan Nemarnik (predsjednik povjerenstva) MBZ: 33302
Član povjerenstva Aleksandar Bazala (član povjerenstva) MBZ: 2682
Član povjerenstva Ante Starčević (član povjerenstva) MBZ: 44655
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 1991-12-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 339 - Trgovina. Međunarodni gospodarski odnosi. Svjetsko gospodarstvo
Sažetak Rezultati ovog istraživanja pokazuju da se privreda transformira. Preobražaji koji se odvijaju izražavaju se ekspanzijom poduzeća manjih i srednjih dimenzija. U suvremenim uvjetima osnova napretka vezuje se uz tržišnu orijentaciju u poslovanju, odnosno marketing koncepciju. U poimanju i definiranju privređivanjima malog i srednjeg obima odnosno malih i srednjih privrednih jedinica naglašavaju se specifičnosti koje proizlaze iz upravljanja, njihovog djelovanja u manjem tržišnom segmentu, te
... Više odnosa koji se uspostavljaju unutar poduzeća i sa okruženjem. Mala i srednja poduzeća postaju dinamičan faktor prestrukturiranja privrede. U tom procesu odvija se decentralizacija privređivanja, odnosno reorganizacija strukture većih poduzeća, kroz vertikalnu i horizontalnu dezintegraciju proizvodnog procesa. // Strateško ponašanje malih i srednjih poduzeća se modificira pod utjecajem promjena veličine privrednog subjekta i profitabilnosti, te novih uvjeta privređivanja koji se baziraju na suradnji i kooperaciji sa partnerima iz poslovnog okruženja. Tržište predstavlja ključnu odrednicu razvoja privređivanja malog i srednjeg obima. Stvaraju se donosi na koje utječu nivo koncentracije na tržištu, uvjeti ulaska na tržište, efekti diferencijacije proizvoda, ali i uvjeti nove konkurencije. Pod utjecajem navedenih veličina odnosi na tržištu se mijenjaju u smjeru jačanja konkurencije i težnje za ostvarivanjem konkurentske prednosti. Konkurentsku prednost mala i srednja poduzeća ostvaruju diferencijacijom ponude različitom kombinacijom faktora proizvodnje na što presudni utjecaj ima tehnologija. // Struktura tržišta malih i srednjih poduzeća određena je snagama koje djeluju u tom poslovnom okruženju. Kao ključni ovdje su identificirani: dobavljači, distributeri, konkurenti i kupci. Pod utjecajem navedenih i drugih činilaca poslovno okruženje se mijenja, a mala i srednja poduzeća se tim promjenama uspješno prilagođavaju provodeći marketing koncepciju. Nema suglasnosti o nivou prihvaćenosti marketing koncepcije u malim i srednjim poduzećima, ali se polazište temelji na spoznaji o njenoj imperativnoj primjeni na sofisticiranijoj osnovi.// Strateški pristup marketingu malih i srednjih poduzeća podrazumijeva prilagođavanje promjenama upravljačkim procesom. Nadalje, analiza pokazuje da strateško planiranje nije šire prihvaćeno u malim i srednjim poduzećima zbog nedostatka stručnjaka, nemogućnosti (financijske) da se angažiraju vanjski suradnici te nedostatka vremena managera/vlasnika malog i srednjeg poduzeća koji je zauzet svakodnevnim operativnim zadacima. Proizlazi da su strateške mogućnosti malih i srednjih poduzeća determinirane prvenstveno neposrednijim odnosima sa kupcima. Na strateško planiranje i upravljanje marketingom utječe mnogo čimbenika među kojima su odlučni sposobnost, vještina, znanje i spremnost za riskiranje managera/vlasnika. U tome, ključni element predstavlja osiguranje odgovarajuće informativne osnove. // Za ostvarenje ciljeva mala i srednja poduzeća imaju na raspolaganju čitav niz strategija čije formuliranje polazi od poznavanja ciljnog tržišta i kombinacija marketing mixa. Kombinacijom instrumenta marketing mixa mala i srednja poduzeća jednostavnije i djelotvornije prilagođavaju svoju ponudu dinamičkom okruženju. Mala i srednja poduzeća djeluju u turbulentnom okruženju. Adekvatnim prilagođavanjem mala i srednja poduzeća ostvaruju konkurentsku prednost prvenstveno provodeći strategiju fokusiranja. Tom strategijom usmjeravaju svoje poslovanje prema tržišnoj nichi na osnovi segmentacije tržišta i diferencijacije proizvoda. Mala i srednja poduzeća uspješan razvoj ostvaruju i vertikalnim povezivanjem unatrag sa dobavljačima i vertikalnim povezivanjem unaprijed sa kupcima. Rezultati istraživanja ukazuju da nema apsolutno uspješne marketing strategije i nema univerzalnog pravila na kojemu se može graditi opća strategija malih i srednjih poduzeća.// Kontrola marketinga je faza upravljanja marketinga i okosnica uspješnog poslovanja malih i srednjih poduzeća. Za osiguranje sistemskog pristupa planiranju, izvršenju i kontroli marketinga, kao imperativ nameće se potreba za organiziranjem marketing aktivnosti u malim i srednjim poduzećima. Na organizaciju malih i srednjih poduzeća utječe i informatizacija privređivanja, gdje resurs postaje i informacija čije pravilno usmjeravanje doprinosi efikasnijem i efektivnijem poslovanju. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
tržište
marketing
mala i srednja poduzeća
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:188:458437
Studijski program Naziv: Ekonomija i poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (dr.sc.)
URL zapisa u katalogu https://libraries.uniri.hr/cgi-bin/unilib.cgi?form=D1100308097
Vrsta resursa Tekst
Opseg 308 str; 30 cm
Način izrade datoteke Naknadno digitalizirana
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-01-19 17:15:26