Naslov Marketing poslovnoga turizma destinacije : doktorska disertacija
Naslov (engleski) Destination's marketing of business tourism : doctoral thesis
Autor Marina Gregorić
Mentor Branka Berc-Radišić (mentor) VIAF: 33906698
Član povjerenstva Dragan Magaš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Branka Berc-Radišić (član povjerenstva) VIAF: 33906698
Član povjerenstva Nadia Pavia (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marcel Meler (član povjerenstva)
Član povjerenstva Daniela Gračan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Opatija
Datum i država obrane 2011-11-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 338.48 - Turizam
Sažetak Disertacija „Marketing poslovnoga turizma destinacije“ nastala je kao rezultat autoričinoga interesa za istraživanjem i unapređenjem marketinga svih oblika poslovnoga turizma Hrvatske kao i autoričinoga šestogodišnjeg boravka i rada u Kataru koji se pozicionirao kao jedna od značajnijih turističkih destinacija u svijetu za poslovni turizam. Katar je destinacija bogata umjetnim turističkim atrakcijama, među kojima su i one koje se odnose na intenzivan razvoj poslovnoga oblika turizma. Istraživanje obuhvaća sljedeće segmente poslovnoga turizma: kongresni turizam, insentivni turizam, individualne poslovne sastanke, sajmove i poslovne događaje. Primjenom primjerenoga marketinga treba iskoristiti prednosti koje Hrvatska ima u pogledu MICE turizma u odnosu na destinacije poput Katara, koje su siromašne prirodnim bogatstvima, a svoju konkurentsku prednost nastoje postići atraktivnošću umjetnih atrakcija, poput arhitekture resursa MICE turizma.
Osnovne odrednice disertacije temelje se na empirijskom istraživanju uz primjenu kvalitativnoga i kvantitativnoga istraživanja. Cilj je disertacije utvrđivanje razvijenosti destinacije Hrvatske za poslovni turizam, uzimajući u obzir prirodne atraktivnosti kao potencijal na kojem se mogu i trebaju razvijati marketinške i konkurentske prednosti za povećanje atraktivnosti. Temeljem dobivenih rezultata predložene su mjere i aktivnosti koje destinacija Hrvatska treba poduzeti u svim segmentima razvoja poslovnoga turizma kako bi se pozicionirala u svijetu kao atraktivna i kvalitetna destinacija za poslovne turiste.
Okvir za sastavljanje anketnih upitnika i strukturiranih pitanja za intervjue je utvrđivanje objektivnih baza istraživanja i paradigmi istraživanja, koje proizlaze iz postavljenih hipoteza:
1. Poslovni turizam (MICE) kao specifičan oblik turizma u Hrvatskoj nije razvijen u dovoljnoj mjeri da bi se Hrvatska pozicionirala kao MICE destinacija u svjetskoj turističkoj ponudi.
2. Marketing menadžment destinacije može doprinijeti pozicioniranju Hrvatske kao poslovne (MICE) destinacije ukoliko se u turističku ponudu MICE intenzivnije uključe i prirodne atraktivnosti Hrvatske.
3. Marketing menadžment Hrvatske turističke destinacije unatoč prirodnom bogatstvu ne koristi dovoljno prirodne atrakcije u svrhu promidžbe poslovnoga (MICE) turizma.
4. Katar, mala zemlja na Bliskom Istoku, unatoč skromnim prirodnim atrakcijama postaje poznata poslovna turistička (MICE) destinacija, uz primjenu adekvatnoga marketing menadžmenta destinacije.
U disertaciji su primijenjene tri vrste anketnih upitnika i četiri vrste intervju pitanja, što ukupno čini sedam različitih obrazaca za prikupljanje podataka od kojih pet u Hrvatskoj i dva u Kataru. Istraživanje je provedeno na uzorku nosioca kongresnoga turizma u Hrvatskoj, posrednicima u poslovnom turizmu u Hrvatskoj (PCO i DMO), kongresnim i insentivnim uredima u Hrvatskoj, predstavnicima državnih institucija i organizacija u Hrvatskoj te nosiocima kongresnoga turizma u Kataru i predstavnicima državnih institucija i organizacija u Kataru.
Rezultati istraživanja teorijski i praktično dokazuju da marketing turističke destinacije u specifičnom obliku turizma, poslovnom turizmu u Hrvatskoj, treba biti dominantniji i da se marketingom treba upravljati na način da jedan od važnijih čimbenika bude i naglasak na prirodne atraktivnosti Hrvatske.
Proizvod poslovnoga turizma Hrvatske nije definiran u potpunosti te ne postoje osnovne pretpostavke za kongresni turizam većih razmjera. Nedostaju kongresne dvorane i infrastruktura za prihvat većeg broja posjetitelja (od 1000 do 5000). Poslovni turizam Hrvatske u domeni kongresnoga turizma može zadovoljiti potrebe kongresa od 50-150 posjetitelja. Potrebna je izgradnja i osmišljavanje dopunske infrastrukture zabavnih i kulturnih sadržaja, usluga animacije i izleta, organizacije posjeta različitim atraktivnostima destinacije, infrastruktura i prometna povezanost destinacije s ciljnim tržištima te prometna infrastruktura u destinaciji. Destinacija Hrvatska treba unaprijediti sve navedene elemente jer u njima zaostaje za razvijenim poslovnim destinacijama. Cijena usluga poslovnoga turizma u razmjerima u kojima se do sada odvijao poslovni turizam Hrvatske je pristupačna i Hrvatska može cjenovno konkurirati drugim zemljama u okruženju.
Prirodne atraktivnosti kao element ponude turističkoga proizvoda imaju sljedeći značaj nakon cijene usluge iz čega proizlazi i potreba da se Hrvatska više istakne prirodnim atraktivnostima i uključi ih intenzivnije u promidžbu poslovnoga turizma kao turističkoga proizvoda destinacije.
Sažetak (engleski) Dissertation named „Destination's marketing of business tourism“ is a result of the author's interests for research and improvement of marketing in all segments of business travel, known as MICE (meetings, incentives, exhibitions) in Croatia as well as the author's six years work and residence experience in Qatar, destination positioned as MICE destination worldwide.
Qatar is a destination rich on artificial, human made tourism attractions, amongst which are those that emphasise the intensive development of business travel and tourism. The research focuses on the following segments: congress tourism, incentives, individual business meetings, exhibitions and events. In order to improve business tourism in Croatia it is important to apply appropriate marketing which would focus on advantages of Croatia in comparison to destination as Qatar which is pour with natural attractions and search for competitive advantage within development of human made, artificial attractions, such as the architecture of MICE resources.
The dissertation is based on empiric research and conducted as qualitative and quantitative research. Goal of dissertation is to find out the level of development of Croatia as a business destination taking into consideration natural attractions as a potential which should become the core development of marketing and competitive advantages that would increase the attractiveness of destination. According to the research results there are suggestions and measures that Croatia should take in order to develop business tourism and position itself worldwide as an attractive and quality destination for business tourists.
Research questions, interviews and structured surveys are based on the objective paradigm of the research and following hypothesis:
1. Business tourism (MICE) as a specific type of tourism in Croatia is not developed enough to position Croatia as MICE destination in the global tourism market.
2. Destination's marketing management can contribute in positioning of Croatia as a business (MICE) destination if it involves more intensively natural attractions of Croatia in tourism product and supply.
3. In spite of richness in natural resources marketing management of Croatia as a tourism destination does not involve natural attractions enough in promotion of business tourism (MICE).
4. Qatar, small country in the Middle East, becomes a famous as a business tourism destination (MICE destination) with appropriate combination of marketing management, in spite of being limited in natural attraction resources.
The dissertation consists of application of three types of surveys and four types of in-depth interviews which makes together seven different forms of research papers where five are conducted in Croatia and two in Qatar. The research is conducted amongst congress centres in Croatia, intermediaries and agencies in business tourism in Croatia (PCO and DMO) in Qatar, congress and incentive centres in Croatia and Qatar as well as representatives of national institutions and organisations in Croatia and Qatar.
Research results theoretically and practically prove that marketing of tourism destination in specific type of tourism, business tourism in Croatia, should be more dominant and marketing should be managed to emphasize and enhance Croatian natural attractions. Business tourism as a product is not fully defined in Croatia and there are no basic prerequisite for congress tourism in a bigger scale. Congress halls with carrying capacity of 1000 to 5000 visitors are missing. Business tourism in Croatia in the congress tourism segment can accept mostly small congresses with 50-150 visitors. There is a need for construction and development of additional entertainment and cultural infrastructure and amenities as well as the animation services, trips, visits to different destination's attractions, transport facilities within and between destinations in Croatia.
Croatia as a destination should improve all above mentioned segments since it is not up to developed business tourism destinations. The price of services in business tourism in Croatia is competitive and Croatia can compete with other destinations in surrounding. Natural attractions as a segment of tourism product has importance immediately after the price of services which leads to need to increase the awareness of business tourists about Croatia focusing of natural attractions and including them more intensively in promotion of business tourism of destination.
Ključne riječi
marketing
poslovni turizam
Katar
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:188:871760
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija u turizmu i ugostiteljstvu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (dr. sc.)
URL zapisa u katalogu http://libraries.uniri.hr/cgi-bin/ucat/unilib.cgi?form=D1121211090
Vrsta resursa Tekst
Opseg 558 str; 30 cm
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Javna napomena Rad ne sadrži ključne riječi. Ključne riječi unio urednik repozitorija.
Datum i vrijeme pohrane 2017-01-19 17:34:13