Naslov Time-dependent deformation of flysch rock mass : doctoral thesis
Autor Mirko Grošić MBZ: 41292
Mentor Željko Arbanas (mentor)
Član povjerenstva Čedomir Benac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Leo Matešić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Meho-Saša Kovačević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jakob Likar (član povjerenstva) VIAF: 305537642
Član povjerenstva Željko Arbanas (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Građevinski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2014-01-01, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Građevinarstvo
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 55 - Geologija. Meteorologija. Hidrologija
Sažetak mass deformations and their influences on construction are observed during construction and even during service period. Observations of reinforced cuts along the Adriatic motorway near the City of Rijeka, Croatia, were conducted over a time period of three to seven years during construction phase and service period. Measured displacements reached significant magnitudes during the service period (up to 50% of displacements of construction phase) as a consequence of the time dependent behaviour of the rock mass.
This thesis presents findings related to flysch rock mass weathering profile and its characteristics based on detailed geotechnical investigations and monitoring results coupled with numerical back analysis. It was found possible to detect the thickness of the flysch rock mass weathering profile by performing detailed geotechnical field investigations. According to the seismic refraction method that utilized the refraction of seismic waves on geologic layers and rock/soil units, the numerical model was divided into geotechnical units with similar geotechnical properties.
To obtain deformability and creep properties of geotechnical units the direct approach to back analysis was used in numerical modelling. Numerical modelling was divided into two phases: modelling of construction phase using the linear elastoplastic Mohr-Coulomb model and modelling of service period using the visco-plastic Burger-Mohr-Coulomb model. Verification of the numerical model and parameters was based on comparison of simulation data and measured data of horizontal displacements at vertical inclinometer.
Recommendations for the strength, deformability and creep properties of the geotechnical units of the weathering profile of a flysch rock mass are given together with guidelines for future investigations and research.
Sažetak (hrvatski) Deformacije stijenske mase i njihov utjecaj na kostrukciju prisutne su u fazi izvođenja same konstrukcije, ali i tijekom eksploatacije građevine. Opservacija ojačanih padina duž Jadranske autoceste u okolici grada Rijeke, u Hrvatskoj, provođena je u vremenskom period od tri do sedam godina te je obuhvačala fazu izgradnje, ali i fazu eksploatacije građevine. Izmjereni pomaci u fazi eksploatacije su značajni (reda veličine 50% od pomaka izmjerenih u fazi izgradnje), a rezultat su vremenski ovisnog ponašanja stijenske mase.
Ovaj rad predstavlja rezultate istraživanja flišne stijenske mase i pripadajućeg profila trošenja temeljem provedenih detaljnih geotehničkih istražnih radova i rezultata monitoringa povezanih sa povratnim numeričkim analizama. Utvrđeno je da je moguće ustanoviti debljinu profila trošenja flišne stijenske mase provedbom detaljnih geotehničkih istražnih radova. Primjenom metode plitke seizmičke refrakcije koja koristi refrakciju seizmičkih valova u geološkim jedinicama stijenske mase/tla, numerički model podijeljen je na nekoliko geotehničkih jedinica sa slčnim značajkama.
Kako bi se dobili parametri deformabilnosti i puzanja pojedinih geotehničkih jedinica korišten je direktni pristup u numeričkom povratnom modeliranju. Numeričke povratne analize podijeljene su u dvije faze: modeliranje faze izgradnje primjenom linearnog elastoplastičnog Mohr-Coulombovog modela i modeliranje faze eksploatacije primjenom Burger-Mohr-Coulombovog modela. Verfikacija modela i dobivenih parametara temeljena je na usporedbi rezultata dobivenih simulacijom i izmjerenih horizontalnih pomaka na vertikalnom inklinometru.
Dane su preporuke za parametre čvrstoće, deformabilnosti i puzanja za geotehničke jedinice profila trošnosti flišne stijenske te smjernice za daljnja istraživanja.
Ključne riječi
time dependent behaviour
weak rock mass
flysch
back analysis
reinforced cut
Ključne riječi (hrvatski)
vremenski ovisno ponašanje
meka stijenska masa
fliš
povratne analize
ojačani zasjek
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:188:815488
Datum promocije 2014
Studijski program Naziv: Građevinarstvo; smjerovi: Hidrotehnika i geotehnika, Mehanika Smjer: Hidrotehnika i geotehnika Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje tehničkih znanosti (dr. sc.)
URL zapisa u katalogu https://libraries.uniri.hr/cgi-bin/unilib.cgi?form=D1130614018
Vrsta resursa Tekst
Opseg 161 str; 30 cm
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-01-19 17:46:13