Naslov Utjecaj selektivnih oblika ponude sredozemnih zemalja na turistički proizvod Istre : doktorska disertacija
Autor Kristijan Žužić
Mentor Branka Berc Radišić (mentor)
Član povjerenstva Branka Berc Radišić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu (Zavod za turizam) Opatija
Datum i država obrane 2011-01-01, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 338.48 - Turizam
Sažetak Istra sve više uviña da je jedan od načina opstanka u globaliziranom svijetu putem plasiranja domaćega turističkog proizvoda na meñunarodnome turističkom tržištu. U tom procesu važnu ulogu imaju selektivni oblici turističke ponude istarske destinacije. Na osnovi navedenoga determinira se i predmet istraživanja rada, a taj je istražiti postojeće i nove selektivne oblike ponude zemalja Sredozemlja, utvrditi njihov utjecaj na turistički proizvod Istre te pronaći adekvatan model razvoja i implementacije postojeće i nove selektivne ponude istarske destinacije. Svrha rada je ukazati na sličnosti i razlike u ponudi selektivnih oblika turizma zemalja europskoga Sredozemlja (Turske, Grčke, Italije, Francuske, Španjolske, Portugala) i regije Istre, te na moguće načine otklanjanja nedostataka istarske selektivne ponude kao i na potrebu razvoja postojećih i novih selektivnih oblika ponude istarske destinacije kroz formiranje efikasnoga organizacijskog modela koji bi navedeni razvoj i omogućio. Uvoñenjem kvalitetnih načina korekcije nedostataka turističkoga proizvoda Istre moguće je cjelokupnu istarsku selektivnu ponudu uzdignuti na jednu višu razinu po pitanju atraktivnosti i prepoznatljivosti na meñunarodnome turističkom tržištu. Razvojem i implementacijom predloženih novih selektivnih oblika ponude moguće je značajno obogatiti i unaprijediti turistički proizvod istarske destinacije čime se postiže dodatna diversifikacija istarske selektivne ponude, povećana atraktivnost istarskoga proizvoda na turističkim tržištima, te aktiviranje još nedovoljno iskorištenih i potpuno neiskorištenih turističkih potencijala. Sve navedeno moguće je uspješno provoditi i implementirati kroz djelovanje „istarskoga konzorcija za promociju, plasman i razvoj turističkoga proizvoda” koji bi predstavljao izvjesnu destinacijsku menadžment organizaciju (DMO) u kojoj bi bili uključeni svi dionici (privatni, javni i drugi) istarskoga turističkog sustava. U samom djelovanju istarskoga konzorcija nužan je razvoj novih oblika turističke ponude, za profiliranje Istre kao jedne od najvrsnijih mediteranskih i europskih turističkih destinacija, kreiranje prepoznatljiva regionalnoga i lokalnog imidža, uz zaštitu prirodnoga okoliša i očuvanje kulturno-povijesne baštine. Ovaj novi organizacijski model mora osigurati dugoročna rješenja za nove projekte selektivnih oblika ponude koji mogu pridonijeti sadržajnijem i kvalitativno višem profiliranju ukupnoga istarskog turističkog proizvoda. Takoñer istarski konzorcij mora usvojiti koncept strateškoga upravljanja destinacijom koji podrazumijeva definiranje turističkoga proizvoda, ističući one aspekte koji Istru čine drugačijom, ili u dovoljnoj mjeri konkurentnom u usporedbi s ostalim mediteranskim destinacijama
Sažetak (engleski) There is a growing awareness in Istria that one of the ways to survive in a globalized world is to market the domestic tourism product on the international tourist market. The forms of special-interest tourism provided by the Istrian destination play a vital role in that process. From these facts follows the research subject of this dissertation, which is to examine the existing and new forms of the special-interest tourism offering in Mediterranean countries, identify their effect on the tourism product of Istria, and find an appropriate model for developing and implementing the existing and new special-interest tourism offerings of the Istrian destination. The purpose of the dissertation is to point out the similarities and differences in the offerings of special-interest tourism forms in Europe’s Mediterranean countries (Turkey, Greece, Italy, France, Spain and Portugal) and in Istria, suggest ways of overcoming the weaknesses of Istria’s special-interest tourism offering, and underline the need of developing existing and new forms of special-interest tourism within the Istrian destination through the formation of an efficient organizational model capable of ensuring such development. By introducing well-thought out ways of correcting weaknesses in Istria’s tourism product, it would be possible to further improve Istria’s overall special-interest tourism offering in terms of its appeal and distinctiveness on the international tourist market. The development and implementation of the proposed new forms of special-interest tourism would help to substantially enrich and enhance the tourism product of the Istrian destination, thus further diversifying Istria’s special-interest tourism offering, enhancing the appeal of the Istrian product on tourist markets, and mobilizing poorly tapped or untapped tourism potential. To make this happen, it would be necessary to establish an Istrian consortium for tourism product promotion, marketing and development, which would represent a sort of destination management organization (DMO) bringing together all stakeholders (private, public and others) of Istria’s tourism system. The activities of the Istrian consortium would necessarily focus on developing new forms of the tourism offering, profiling Istria as a top Mediterranean and European tourist destination, and creating a distinctive regional and local image, while seeking to protect the natural environment and preserve the region’s cultural and historical heritage. This new organizational model should be capable of ensuring long-term solutions for new projects concerning special-interest tourism offerings that would help to enhance the quality of the overall Istrian tourism product and improve its services and facilities. The Istrian consortium would also need to adopt the concept of strategic destination management, which involves defining the tourism product and highlighting those of its features that make Istria different from, or adequately competitive relative to, other Mediterranean destinations.
Ključne riječi
destinacija
menadžment
proizvod
selektivni oblici turizma
Ključne riječi (engleski)
destination
management
product
selective forms of tourism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:188:083306
Datum promocije 2011
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija u turizmu i ugostiteljstvu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (dr. sc.)
URL zapisa u katalogu https://libraries.uniri.hr/cgi-bin/ucat/unilib.cgi?form=D1121211089
Vrsta resursa Tekst
Opseg 409 str; 30 cm
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-01-19 18:49:17