Naslov Machine Art kroz slikarske tehnike
Autor Petar Fabris
Mentor Helena Schultheis Edgeler (mentor)
Član povjerenstva Helena Schultheis Edgeler (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Silva Kalčić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Snježana Vego (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Tekstilno-tehnološki fakultet (Zavod za dizajn tekstila i odjeće) Zagreb
Datum i država obrane 2017-09-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Tekstilna tehnologija Dizajn tekstila i odjeće
Sažetak Poimanje stroja, kakvo je prevladavalo sredinom 20.tog stoljeća, shvaćen kao potencijalno opasni koncept sa potencijalom da negativno i hostilno utječe na društvo se, danas, u potpunosti promijenio. Stoj u današnjem svijetu više nije samo oruđe ili uređaj nego sve više postaje „prijatelj“, suputnik i korisni „umjetni mozak“. Kompjuterska umjetnost, nastala i razvijena tijekom dvadesetog stoljeća, zajedno uz razvoj kibernetike, krajem stoljeća prerasla je u informatičku znanost odnosno Machine Art je prerasla u digitalnu umjetnost ili medijsku umjetnost. Mogućnost pretvaranja jednog oblika energije u drugi, što je u samoj srži definicije stroja/mašine, navodi nas da promatramo kompjutersku umjetnost kao produkt rada umjetnika i stroja odnosno da ju imenujemo kao kompjutersku umjetnost ili strojnu /mašinsku umjetnost ( Machine Art). Pokretom „Nove tendencije“ je kroz niz izložbi, simpozija i tiskovnih publikacija, u razdoblju između 1968.god. i 1973. Godine realizirana sinergija između teoretskih promišljanja o tome kakva bi umjetnost trebala biti i praktičnog umjetničkog djelovanja uporabom stroja. Umjetnik, pri stvaranju umjetničkog djela, nasumično mijenja algoritam1 stroja ili funkcije istog te ih koristi na posve nov, umjetnički način. Suvremeni primjer takve umjetničke prakse su Deep Dreaming i Glitch Art. Danas smo svjedoci kreiranja pametne odjeće ( Smart Clothing) koja ima ugrađene mikro čipove odnosno senzore i informacije o promjenama bilo u tijelu korisnika bilo u okolini te ih šalje direktno na zaslon mobitela.
Sažetak (engleski) The notion of machines prevailing in the middle of the 20th century was understood as a potentially dangerous concept with the potential negative and hostile influence on a society is completely changed today. The machine in the modern-day world is not just only a tool or device, but is becoming more and more of a “friend“, companion and a useful “artificial brain”. Computer art, originated and developed in the 20th century, together with the development of cybernetics at the end of the last century, turned into information science, i.e. Machine Art transformed into digital or media art. The possibility of transforming one form of energy into another one, which is in the very essence of the machine's definition, makes us both observe computer art as a product of the artist’ and machine’s work, i.e., label it as Computer Art or Machine Art. The movement „Nove tendencije“ realized through a series of exhibitions, symposiums and printed publications from 1968 to 1973 a synergy between theoretical consideration on how art should be and the practical artistic activities by using a machines. By creating a piece of art, the artist randomly changes2 of the machine or its functions, and uses them in an entirely new, artistic way. A modern-day example such artistic practice is Deep Dreaming and Glitch Art. Today, we witness the creation of smart clothing with built-in microchips, i.e. sensors and information on changes of both the user's body and in the environment and sends it directly to the cell phone screen.
Ključne riječi
Stroj
Machine art
Nove tendencije
Deep Dreaming
Glitch Art
Smart Clothing
Ključne riječi (engleski)
Machine
Machine art
Nove tendencije
Deep Dreaming
Glitch Art
Smart Clothing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:201:857135
Studijski program Naziv: Tekstilni i modni dizajn; smjerovi: Modni dizajn, Dizajn tekstila Smjer: Modni dizajn Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka tekstilnog i modnog dizajna (univ. bacc. ing. des. text.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-07-16 12:41:36