Sažetak | Cilj ovog rada je elaborirati fenomen jeansa i njegov smisao kroz povijesni razvoj materijala
te utvrditi na koji način se jeans tijekom vremena transformirao u sastavni dio društveno
prepoznatljivog identiteta, kako u modnom, tako i u sociokulturološkom smislu. Struktura
rada podijeljena je u četiri glavne cjeline, od kojih se prva odnosi na pojam mode, stila i
odijevanja općenito, što je bitno kako bismo uopće razumjeli utjecaj trapera na oblikovanje
društvenog identiteta pojedinaca, ali i društevnih grupa, posebno subkulturalnih skupina.
Nadalje, drugi dio rada bavi se jeansom kao materijalom, njegovom pojavom i kratkim
pregledom kroz povijest te opipljivim karakteristikama materijala. Treći dio ujedno čini i
temeljnu ideju rada, a to je ideja vizualnog identiteta koji poistovjećujemo sa društvenim
identitetom i otporom, ističući pritom nematerijalnu vrijednost trapera koja je zabilježena kroz
književnost, glazbu, film, a zaživjela je kao oblik društvenog otpora i demokratizacije. U
zaključnom dijelu rada bavim se pojmom jeansa danas, pokušavajući pri tom naslutiti što je to
što ovaj materijal zapravo čini toliko svevremenskim i univerzalnim. S obzirom na slojevitost
teme, koristila sam se deskriptivnom i komparativnom metodom pisanja, kombinirajući pri
tom literaturu različitih izvora kao što su članci, stručna literatura i internetske stranice koje
navodim u završnom popisu literature. |