Naslov Suvremena interaktivna slikovnica
Naslov (engleski) Contemporary Interactive Picture Book
Autor Hana Friš
Mentor Maja Verdonik (mentor)
Član povjerenstva Ester Vidović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Verdonik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Opašić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2022-07-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Rad se sastoji od teorijskog dijela u kojem se opisuje i objašnjava slikovnica, njezina odgojno obrazovna uloga te tradicionalno i suvremeno shvaćanje slikovnice. Poseban naglasak stavlja se na interaktivnu slikovnicu te se shodno tome u radu analizira i interpretira jedanaest interaktivnih slikovnica na način da se ispituje njihova primjerenost djeci rane i predškolske dobi. Također, kroz ovaj rad ispituje se koje sve mogućnosti interaktivna slikovnica pruža čitatelju. Slikovnice koje se analiziraju su slikovnice iz serijala Priče iz Žirove šume autorice teksta Julie Donaldson i ilustratora Axela Schefflera, slikovnice više autorica tekstova i ilustratora Zdenka Bašića i Manuela Šumberca Snjeguljica, Pinokijeve pustolovine i Alisa u Zemlji čudesa te slikovnice iz serijala Orkestar priča priču više autorica tekstova i ilustratorice Jessice Courtney-Tickle. Analizom slikovnica zaključuje se da su slikovnice iz serijala Priče iz Žirove šume primjerene djeci rane dobi, slikovnice ilustratora Zdenka Bašića i Manuela Šumberca primjerene su djeci predškolske dobi, a slikovnice iz serijala Orkestar priča priču primjerene su, osim djeci predškolske dobi, i djeci rane dobi uz prilagođavanje teksta. Interaktivne slikovnice nude čitatelju novi i posebniji doživljaj slikovnice jer one nemaju samo verbalnu i vizualnu dimenziju, nego i taktilnu i auditivnu.
Sažetak (engleski) The paper consists of a theoretical part in which the picture book is described and explained, its educational role and the traditional and contemporary understanding of the picture book. Special emphasis is placed on the interactive picture book, and accordingly, the paper analyses and interprets eleven interactive picture books in a way that examines their suitability for children of early and preschool age. Also, this paper examines all the possibilities that an interactive picture book provides to the reader. The picture books that are analyzed are picture books from the series Priče iz Žirove šume by Julie Donaldson and illustrator Axel Scheffler, picture books by several authors of text and illustrators Zdenko Bašić and Manuel Šumberac Snjeguljica, Pinokijeve pustolovine and Alisa u Zemlji čudesa and picture books from the series Orkestar priča priču by several authors of text and illustrator Jessice Courtney-Tickle. The analysis of the picture book concludes that the picture books from the series Priče iz Žirove šume are suitable for young children, the picture books from illustrators Zdenko Bašić and Manuel Šumberc are suitable for preschool children, and the picture books from Orkestar priča priču are suitable for children other than preschool and young children with story adjustment. Interactive picture books offer the reader a new and special experience of the picture book because it has not only a verbal and visual dimension, but also a tactile and auditory.
Ključne riječi
suvremena slikovnica
interaktivna slikovnica
djeca rane i predškolske dobi
Ključne riječi (engleski)
contemporary picture book
interactive picture book
children of early and preschool age
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:944306
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-19 13:32:44