Naslov Dječje priče Jelene Pervan
Naslov (engleski) Jelena Pervan's Children's Stories
Autor Valentina Filipović
Mentor Maja Verdonik (mentor)
Član povjerenstva Maja Opašić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Verdonik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ester Vidović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2023-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Ovaj završni rad istražuje osobitosti dječjih priča Jelene Pervan i njihovu primjerenost
djeci rane i predškolske dobi. Jelena Pervan suvremena je hrvatska književnica koja je
napisala nekoliko zbirki kratkih priča za djecu i tekstova za slikovnice. Cilj ovog rada jest
književnoteorijskom analizom proučiti karakteristike priča Jelene Pervan objavljenih u
zbirkama poput Brbljava Iva (2013), Pjegava Iva (2012) i drugih, te slikovnicama iz ciklusa
priča o medvjedima Hrkalu i Drijemalu te bakterijama Mrljeku i Prljeku. Metodologija
istraživanja uključuje kvalitativnu analizu priča Jelene Pervan i pregled relevantne literature o
dječjoj književnosti.
Iz provedene književnoteorijske analize zbirke priča i slikovnica autorice Jelene Pervan,
ističe se njihova visoka prikladnost za najmlađe čitatelje. Jednostavna narativna struktura
olakšava razumijevanje, dok likovi i teme potiču dublju povezanost. Jezik i ilustracije
prilagođeni su dječjem doživljaju, potičući razvoj jezičnih vještina i mašte. Djela Jelene
Pervan također ostvaruju dublju emotivnu povezanost s čitateljima, istodobno potičući
razvijanje svijesti o vrijednostima poput prijateljstva i empatije. Iznimna vještina kreiranja
visokokvalitetne dječje književnosti Jelene Pervan potiče kognitivni i emocionalni razvoj
djece, dok razvija njihov interes i potrebu za čitanjem te obogaćuje svjetove čitatelja.
Sažetak (engleski) This research paper explores the characteristics of children's stories by Jelena Pervan
and their suitability for young children and preschoolers. Jelena Pervan is a contemporary
Croatian writer who has authored several collections of short stories for children and texts for
picture books. The aim of this research is to conduct a literary-theoretical analysis to examine
the features of Jelena Pervan's stories published in collections such as Chatty Iva (2013),
Freckled Iva (2012) and others, as well as picture books from the series about the bears
Hrkalo and Drijemalo, and the bacterias Mrljek and Prljek. The research methodology
includes qualitative analysis of Jelena Pervan's stories and a review of relevant literature on
children's literature.
The conducted literary-theoretical analysis of the collections of stories and picture
books by author Jelena Pervan highlights their high suitability for the youngest readers. The
simple narrative structure facilitates understanding, while the characters and themes
encourage deeper connections. The language and illustrations are adapted to children's
experiences, fostering the development of language skills and imagination. Pervan's works
also establish a deeper emotional connection with readers, simultaneously promoting an
awareness of values such as friendship and empathy. Pervan's exceptional skill in creating
high-quality children's literature stimulates cognitive and emotional development in children,
while nurturing their interest and desire for reading, enriching the worlds of readers.
Ključne riječi
dječja književnost
Jelena Pervan
kratke priče
djeca rane i predškolske dobi
Ključne riječi (engleski)
children's literature
Jelena Pervan
short stories
children of early and preschool age
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:392557
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-09 09:10:59