Naslov Razlike u stupnju uhranjenosti kod djece rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) Differences in the Level of Nutrition among Preschool-Aged Children
Autor Tea Milosavljević
Mentor Vilko Petrić (mentor)
Član povjerenstva Biljana Trajkovski (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vilko Petrić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Minić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet (Katedra za društvene znanosti) Rijeka
Datum i država obrane 2017-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Cilj ovoga rada bio je utvrditi prevalenciju stupnja uhranjenosti te vidjeti postoji li određena razlika u broju djece rane i predškolske dobi u odnosu na kategoriju stupanja uhranjenosti. U istraživanju je sudjelovalo 69 djece, 33 djevojčice i 36 dječaka Dječjeg vrtića Rijeka. Izmjerena je visina i masa tijela na temelju kojih se izračunavao indeks tjelesne mase (ITM) koji se, kako bi odredili stupanj uhranjenosti djece, uspoređivao s tabličnim vrijednostima međunarodne klasifikacije indeksa tjelesne mase za djecu i adolescente koju su izradili Cole i sur., (2000). Dobiveni rezultati pokazuju da je 59% djece normalno uhranjeno, 26% djece prekomjerno uhranjeno, dok ih je 15% pretilo. Od ukupnog broja ispitivane djece, 50% dječaka je normalno uhranjeno, dok ih je 36,1% prekomjerno uhranjeno te 13,9% pretilo. Djevojčice su u boljem položaju od dječaka što se tiče normalne uhranjenosti. Prema tome, normalno je uhranjeno 69,7% djevojčica, ali ih je 15,1% procijenjeno kao pretilo. Prekomjerno uhranjenih djevojčica je 15,2%. Najveća razlika (p=0,00), u stupnju uhranjenosti dječaka i djevojčica, primijećena je u skupinama normalne i prekomjerne tjelesne mase, dok je u skupini pretilih, broj djevojčica i dječaka gotovo podjednak. Od ukupnog uzorka, pothranjene djece nije bilo. Ovo istraživanje je pokazalo da problem ove tematike postoji već u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. Podaci su vrlo zabrinjavajući, a posebno zato što već postoji znatan postotak pretile djece kod oba spola. Buduća istraživanja bi se trebala usmjeriti na pronalazak načina i konkretnih mjera, odnosno intervencijskih programa koje treba poduzeti u odgoju i obrazovanju da bi se spriječio daljnji porast broja djece koja spadaju u kategorije prekomjernog stupnja uhranjenosti i pretilih.
Sažetak (engleski) The aim of this study was to determine the prevalence of the nutritional status and to see if there is a difference in the number of children of early and preschool age in relation to the category of nutrition. The study involved 69 children, 33 girls and 36 boys, from kindergarten Rijeka. The children was measured the body height and body weight based on which the body mass index (ITM) was calculated. Body mass index was compared with the tabular values of the International Classification of Body Mass Index for Children and Adolescents developed by Cole et al., (2000) to determine the nutritional status of children. The results show that 59% of children are normal weight, 26% of children are overweight, while 15% are obese. Out of the total number of children, 50% of boys were normal weight, 36.1% were overweight and 13.9% were obese. The girls are in a better position than boys in terms of normal nutrition. Accordingly, 69.7% of girls were normal weight, but 15.1% were estimated to be obese. 15.2% of the girls were overweight. The biggest difference in the nutritionl status of boys and girls was in groups of normal and excessive body mass, while in the group of obese, the number of girls and boys was almost the same. Of the total sample, there were no children who were malnourished. This study has shown that the problem of these issues exists already in early and preschool upbringing and education. The data are very worrying, especially because there is already a significant percentage of obese children in both sexes. Future studies should focus on finding ways and concrete measures (intervention programs) to be taken in early and preschool upbringing and education to prevent further increase in the number of children who fall into the categories of overweight and obesity.
Ključne riječi
djeca
zdravlje
stupanj uhranjenosti
odgoj i obrazovanje
intervencijski programi
Ključne riječi (engleski)
children
health
nutritional status
upbringing and education
intervention programs
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:462948
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-11-05 10:10:18