Naslov Dječja igra u okolišu i odgoj i obrazovanje za održivi razvoj
Naslov (engleski) Children's Play in the Environment and Education for Sustainable Development
Autor Dora Valić
Mentor Dunja Anđić (mentor)
Član povjerenstva Renata Čepić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dunja Anđić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Tatalović Vorkapić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet (Katedra za društvene znanosti) Rijeka
Datum i država obrane 2024-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Dječja igra u okolišu važan je dio odgoja i obrazovanja za održivi razvoj jer potiče
ekološku svijest i očuvanje prirode. Kroz aktivnosti na otvorenom, djeca poboljšavaju
fizičko i mentalno zdravlje te razvijaju socijalne vještine. Učenje u prirodi pomaže im da
razumiju ekosustave i prepoznaju biljne i životinjske vrste. Aktivnosti poput sadnje
drveća i recikliranja uče djecu odgovornom ponašanju prema okolišu. Radom se željelo
odgovoriti na pitanje utječe li prirodni okoliš pozitivno na razvoj djeteta. Istraživanjem
su se htjeli utvrditi stavovi odgajatelja o igri djece u vanjskom okolišu vrtića te količini
vremena koje djeca provode vani. Za potrebe istraživanja kreiran je anketni upitnik koji
je sadržavao modificiranu skalu Beyer (2015). Istraživanje je provedeno na uzorku od
N=52 odgajatelja u dječjim vrtićima: „Zlatna ribica“ u Kostreni, „Varaždin“, „Didi“,
„Luna“, „More“, „Vladimir Nazor“, „Vrapčić Šenkovec“ te DV Rijeka – CPO Maestral -
PPO „Drenova“ i PPO „Rastočine. Prema rezultatima djeca izvan okoliša vrtića odlaze
ovisno o vremenu, dok u okolišu vrtića provode 1 do 2 sata dnevno. Rezultati istraživanja
potvrđuju procjenu odgajatelja da djeca vole boraviti u okolišu, da prirodni okoliš
značajno potiče djecu na istraživanje i kreativnost te da pozitivno utječe na fizičko i
mentalno zdravlje djece. Rezultati ovog istraživanja potvrđuju da prirodni okoliš
značajno doprinosi razvoju djece, posebno u pogledu njihove kreativnosti i zdravlja.
Rezultati istraživanja mogu poslužiti kao temelj za daljnja istraživanja i razvoj odgojnoobrazovnih programa koji će još više integrirati igru u okolišu u svakodnevni rad s
djecom.
Sažetak (engleski) Children's play in the natural environment is an important aspect of education for
sustainable development because it fosters ecological awareness and the preservation of
nature. Through outdoor activities, children improve their physical and mental health
while also developing social skills. Learning in nature helps them understand
ecosystems and recognize different plant and animal species. Activities such as planting
trees and recycling teach children responsible behavior towards the environment. This
work aims to address whether the natural environment positively impacts child
development. The aim of the research was to determine educators' attitudes toward
children's outdoor play in the kindergarten environment and the amount of time children
spend outside. For the purposes of the research, a survey questionnaire was created,
which included a modified Beyer scale (2015). The research was conducted on a sample
of N=52 educators in the following kindergartens: "Zlatna ribica" in Kostrena,
"Varaždin," "Didi," "Luna," "More," "Vladimir Nazor," "Vrapčić Šenkovec," and DV
Rijeka – CPO Maestral - PPO "Drenova" and PPO "Rastočine." According to the results,
children go outside the kindergarten environment depending on the weather, while they
spend 1 to 2 hours daily in the kindergarten environment. The research results confirm
the educators' assessment that children enjoy being in the environment, that the natural
environment significantly encourages children's exploration and creativity, and that it
positively impacts their physical and mental health. The results of this research are
important because they confirm that the natural environment significantly contributes to
children's development, especially in terms of their creativity and health. These findings
can serve as a basis for further research and the development of educational programs
that will further integrate outdoor play into daily work with children.
Ključne riječi
dječja igra
okoliš
vanjski prostor
odgoj i obrazovanje u održivom razvoju
odgajatelji
Ključne riječi (engleski)
children's play
environment
outdoor space
education for sustainable development
educators
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:762922
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-11-13 11:36:49