Naslov Standard novog školskog pisma
Naslov (engleski) The Standard of the New School Handwriting Style
Autor Antonia Duspara
Mentor Marinko Lazzarich (mentor)
Član povjerenstva Maja Verdonik (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marinko Lazzarich (član povjerenstva)
Član povjerenstva Petra Pejić Papak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet (Katedra za humanističke znanosti i umjetnička područja) Rijeka
Datum i država obrane 2016-07-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Početna nastava čitanja i pisanja temeljna je sastavnica nastave pri učenju materinskog jezika u sustavu osnovnoškolskog obrazovanja. U školskoj godini 2005./2006. u hrvatskim je osnovnim školama u uporabi bilo sedam različitih početnica. Analiza početnica je pokazala različitosti za koje se traţilo objašnjenje jesu li znanstveno opravdane, odnosno treba li standardizirati pojedine elemente čitanja i pisanja. Zaključuje se kako je potrebno standardizirati pojedine etape početnog čitanja i pisanja.
Na Učiteljskom fakultetu u Rijeci 2016. godine provedeno je istraživanje s ciljem ispitivanja stavova studenata o implementaciji standardnog školskog pisma za početno čitanje i pisanje na hrvatskom jeziku. Rezultati su pokazali kako većina studenata smatra da je novo školsko pismo sloţenije od onog kojeg su oni učili i kako su ga teško svladali. Unatoč tomu smatraju da je vrijeme predviĎeno za poučavanje o novom školskom pismu na kolegiju Metodika hrvatskog jezika dostatno za usavršavanje pisanja novih slova te se zbog toga većina njih smatra osposobljenima za poučavanje početnog čitanja i pisanja, posebice studenti četvrte godine. Pokazalo se kako studenti treće godine najčešće primjenjuju novo školsko pismo, što ide u prilog tomu da su ishodi učenja kolegija Metodika hrvatskog jezika na trećoj studijskoj godini strukturirana na taj način da se sve svodi na primjenu i učenje novih školskih slova, dok ostale studijske godine primjenjuju školsko pismo, ali ne u toj mjeri.
Sažetak (engleski) Introductory course of reading and writing is a basic component of learning the native language in Croatian primary education system. During the school year 2005/2006, Croatian elementary schools used seven different spelling books. In order to provide explanation in terms of their scientific justification and to examine the need to standardize some elements of reading and writing, analysis of those spelling books showed that due to their differences and the it is necessary to standardize the specific stages of reading and writing.. Conclusion was that it is
necessary to standardize the specific stages of reading and writing.
Faculty of Teaching Education in University of Rijeka conducted a research among the
students about their attitudes towards implementation of the standard school letters for initial Croatinan language reading and writing. The results showed that the majority of students believe that the new school letters are more complex than those which they were taught and mastered. Nevertheless, students considerd the time allotted for teaching the new school letters within the University course Methodology of Croatian language was adequate and provided sufficient training for writing the new letters and because of that most of the students felt qualified to teach reading and writing, especially the fourth year of college. It turned out that the third year was the one that most commonly uses new school letters. This supports the fact that the learning outcomes of the third year University course Methodology of Croatian language is structured so that it enforces the implementation and learning of the new school letters, while the other study grups applied the letters but not such extent.
Ključne riječi
novo školsko pismo
studenti
recepcija
implementacija
formalna slova
rukopisna slova
Ključne riječi (engleski)
new school letter
students
opinion
implementation
standardization
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:329604
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-09-02 22:07:21