Naslov Iskustveno učenje u teorijama skrivenog kurikuluma
Naslov (engleski) Experiental Learning in the Hidden Curriculum Theories
Autor Iva Pintarić
Mentor Lucija Jančec (mentor)
Član povjerenstva Lidija Vujičić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Lucija Jančec (član povjerenstva)
Član povjerenstva Neva Slani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet (Katedra za interdisciplinarne i prirodne znanosti) Rijeka
Datum i država obrane 2021-07-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Osim službenog, formalnog kurikuluma, u odgojno-obrazovnim ustanovama provodi se i skriveni kurikulum za koji se može reći da je nepisani, implicitni kurikulum koji će kao takav značajno determinirati ozračje koje prevladava u određenoj odgojnoobrazovnoj ustanovi. Istraživanja i analize različitih izvora pokazala su kako odrednice skrivenog kurikuluma čini kultura predškolske ustanove, implicitna pedagogija i osobine ličnosti odgajatelja, kao i način na koji odgajatelj organizira odgojnoobrazovni rad. Da bi ozračje odgojno-obrazovne ustanove bilo optimalno za život, rast i razvoj djece, odrednice skrivenog kurikuluma je nužno staviti pod kontrolu te ih uskladiti sa službenim kurikulumom. Ispostavlja se da u tom procesu veliku ulogu ima iskustveno učenje odgajatelja koje čini suštinu i bazu za refleksivnu praksu kojom će se odgajatelj moći kritički osvrnuti na vlastiti i tuđi odgojno-obrazovni rad te uvidjeti utjecaj odrednica skrivenog kurikuluma, kako na vlastito profesionalno djelovanje, tako i profesionalno djelovanje svojih kolega. Refleksivna praksa ponukat će odgajatelje na mijenjanje svojih dosadašnjih odgojno-obrazovnih praksi te na
generiranje novih pristupa istoj, koji će biti u skladu sa ustanovljenom zajedničkom vizijom koja će im pomoći u održanju smjera napretka njihova odgojno-obrazovnog rada, ovaj put otpornijeg na padanje pod utjecaj odrednica skrivenog kurikuluma.
Sažetak (engleski) In addition to the official, formal curriculum, educational institutions also implement a hidden curriculum for which can be said to be an unwritten, implicit curriculum that will as such significantly determine the atmosphere that prevails in a particular educational institution. Research and analysis of various sources have shown that the hidden curriculum determinants are the culture of the preschool institution, implicit pedagogy and personality traits of the preschool teacher, as well as the way in which preschool teacher organizes educational work. In order for the atmosphere of the
educational institution to be optimal for the life, growth and development of children, it is necessary to bring hidden curriculum determinants under control and harmonize them with the official curriculum. It turns out that in this process a great role is played by the experiential learning of preschool teacher, which is the essence and basis for reflective practice by which the preschool teachers will be able to critically look back at their own and others' educational work and see the impact of hidden curriculum, on their own professional actions and professional actions of their colleagues. Reflective
practice will offer preschool teachers to change their previous educational practices and to generate new approaches to it, which will be in line with the established shared vision that will help them maintain the direction of progress of their educational work, this time more resistant to falling under the influence of hidden curriculum determinants.
Ključne riječi
skriveni kurikulum
odrednice skrivenog kurikuluma
modeli iskustvenog učenja
refleksivna praksa
zajednička vizija
Ključne riječi (engleski)
hidden curriculum
hidden curriculum determinants
experiental learning models
reflective practice
shared vision
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:117474
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-22 09:40:21