Naslov Pregled elemenata kineziološke dijagnostike za djecu rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) Review of the Elements of Kinesiological Diagnostics for Children of Early and Preschool Age
Autor Roman Grobenski
Mentor Vilko Petrić (mentor)
Član povjerenstva Danijela Blanuša Trošelj (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vilko Petrić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Minić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet (Katedra za društvene znanosti) Rijeka
Datum i država obrane 2021-09-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Cilj ovoga rada bio je istražiti postojeće elemente kineziološke dijagnostike za djecu rane i predškolske dobi. Kvalitativnom metodologijom želi se utvrditi doprinos kineziološkog odgojno-obrazovnog rada s djecom. Pregled elemenata kineziološke dijagnostike usporediti će se s propisanom dokumentacijom za rani i predškolski odgoj i obrazovanje i suvremenim potrebama djece, a sve s ciljem uvida odgovaraju li isti na njihove suvremene životne izazove. Metodom analize sadržaja istraženi su internetski izvori te je pronađeno i analizirano ukupno 37 testova (instrumenata), odnosno: 8 testova za procjenu motoričkih znanja, 4 testa za mjerenje motoričkih postignuća, 5 testova za mjerenje morfoloških obilježja, 11 testova za mjerenje motoričkog fitnesa, 6 testova za mjerenje kardiorespiratornog fitnesa i 3 testa (instrumenta) za procjenu razine tjelesne aktivnosti. Rezultati ukazuju da su gotovo svi testovi namijenjeni djece predškolske dobi dok je za djecu rane i vrtićke dobi iznimno malo dostupnih testova. Ono što je također vidljivo je da su testovi za procjenu motoričkih znanja i motoričkih dostignuća najmanje zastupljeni u istraženim baterijama testova te među njima postoje najmanje razlike jer se svi analizirani testovi provode u dvorani uz više pomagala. Testovi za mjerenje morfoloških obilježja podcijenjeni su, odnosno razne baterije koriste gotovo iste testove, a i namijenjeni su starijoj djeci iako bi se mogli primjenjivati i kod mlađe djece. Glavnina testova namijenjena je procjeni kardiorespiratornog i motoričkog fitnesa. Oni su međusobno i vrlo različiti s obzirom na potrebna pomagala i bateriji
testova kojima pripadaju. Ono čemu se treba težiti, a što je vidljivo u procjeni razine tjelesne aktivnosti, jest primjena modernih i suvremenih tehnoloških rješenja koja omogućuju uvid u dječje stanje bez zasebno provođenih testova što ih čini iznimno primjerenim za rad s djecom rane dobi.
Sažetak (engleski) This study aimed to investigate the existing elements of kinesiological diagnostics for children of early and preschool age. The qualitative methodology aims to determine the contribution of kinesiological educational work with children. An overview of the elements of kinesiological diagnostics will be compared with the prescribed documentation for early and preschool education and the modern needs of children, all with the aim of insight whether they respond to their modern life challenges.
The method of content analysis researched Internet sources and found and analyzed a total of 37 tests (instruments), that is: 8 tests to assess motor skills, 4 tests to measure motor performance, 5 tests to measure morphological characteristics, 11 tests to measure motor fitness, 6 tests to measure cardiorespiratory fitness and 3 tests (instruments) to assess the level of physical activity. The results indicate that almost all tests are intended for preschool children, while for children of early and kindergarten age there are only few tests available. What is also visible is that tests for the assessment of motor knowledge and motor achievements are the least represented in the investigated batteries of tests and there are the least
differences between them because all analyzed tests are performed in the hall with more aids. Tests for measuring morphological characteristics are underestimated. Various batteries use almost the same tests, and they are intended for older children, although they could also be used for younger children. Most tests are intended to assess cardiorespiratory and motor fitness. They are different from each other and in terms of the necessary aids and the battery of tests to which they belong. What should be strived for, which is visible in the assessment of the level of physical activity, is the application of modern and contemporary technological solutions that provide insight into the child's condition without separate tests, which makes them extremely suitable for working with young children.
Ključne riječi
kineziološka dijagnostika
baterije testova
rana i predškolska dob
dijete
Ključne riječi (engleski)
kinesiological diagnostics
battery tests
early and preschool age
child
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:929125
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-14 07:33:56