Naslov Profesija odgojitelja u suvremenom društvu
Naslov (engleski) The Professions of Educators in a Contemperary Society
Autor Lucija Krznar
Mentor Siniša Opić (mentor)
Član povjerenstva Marina Đuranović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Siniša Opić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-10-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Psihologija rada
Sažetak Tema ovog rada je „Profesija odgojitelja u suvremenom društvu“. Profesija u većini slučajeva podrazumijeva zanimanje, odnosno posao kojim se netko bavi da bi imao mogućnosti osiguravanja sredstava za život, a pod time se misli na profesionalno bavljenje određenim poslom. U današnjem suvremenom društvu stalno dolazi do novih promjena i razvoja novih znanja i tehnologija, a to zahtjeva rast i razvoj odgojiteljske profesije i prilagođavanje te usklađivanje s potrebama društva. Predškolski odgoj je dio sustava odgoja i obrazovanja te skrbi o djeci. Odgojitelj je osoba koja radi u dječjim vrtićima obavljajući poslove njege i skrbi, odgoja, naobrazbe te socijalne i zdravstvene zaštite djece od prve godine života do polaska u osnovnu školu. Odgojitelj je osoba koja je veoma značajna za djetetov rast i razvoj, pripremu za život, ali naravno tu je veoma važan i kontekst institucijskog okruženja. Zadaća je svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa da međusobno surađuju kako bi se mogle provoditi radnje pravodobnog planiranja, programiranja i vrednovanja odgojno-obrazovnog rada u dogovorenim razdobljima. Pozitivni odnosi odgojitelja prema djetetu opskrbljuju mu emocionalnu sigurnost, kontekst za rano učenje i proces posredovanja u ovladavanju kulturom. Naglašava se važnost odgojiteljskih kompetencija, njegovog kontinuiranog razvoja te cjeloživotnog učenja. Također, potrebno je njegovati praksu kvalitetne i podržavajuće suradnje odgojitelja, roditelja i svih ostalih sudionika odgojno-obrazovnog procesa te uključivati roditelje u rad i planiranje. Odgojitelji se nažalost često susreću sa problemom i izazovom koji se zove sindrom profesionalnog sagorijevanja (eng.Burnout), koji utječe na njih same, ali i njihov rad. U radu je opisan način na koj se odgojitelji mogu s njime suočiti i nositi.
Sažetak (engleski) The theme of this paper is "The profession of educators in modern society". Under the term profession is most often purport an vocation, or a job that someone does to ensure the means to live, and here is thinking about proffessional job. In today's modern society, new changes are constantly emerging, new knowledge and technologies are under development, and this requires both, the growth and development of the educational profession and adaptation and alignment with the needs of society. Pre-school nurture is part of nurture, education and child care system. The educator is a person working in kindergartens performing nourish and care, upbringing, education and social and health care for children from the first year of life to the elementary school. The educator is a person which is very important for the child's growth and development, preparing for life, but of course the context of the institutional environment is also very important. It is the task of all the participants in the educational process to cooperate with each other in order to be able to carry out the activities of timely planning, programming and evaluation of the nurture and educational work in the agreed periods. The positive relationships between educator towards child provide child emotional security, the context for early learning, and the mediation process in mastering the culture. Is is emphasized, the importance of the educational competences and the professional development and lifelong learning of the educators. It is also necessary to cultivate the practice of quality and supportive co-operation between the educators, parents and all other participants in the educational process and involving parents into work and planning. Educators, unfortunately, often encounter the problem and challenge the, so called, professional burnout syndrome, which affects them as well as their work. The paper describes how educators can confront with, mitigate and handle it.
Ključne riječi
profesija
odgojitelj
dijete
suvremeno društvo
ključne kompetencije
cjeloživotno učenje
sindrom sagorijevanja
Ključne riječi (engleski)
profession
educator
child
modern society
key competences
lifelong learning
burnout syndrome
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:953063
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-05-03 09:13:42