Naslov Promjene u pojedinim motoričkim sposobnostima kod djece mlađe predškolske dobi
Naslov (engleski) Changes in Induvidual Motor Skills in Children of Younger Preschool Age
Autor Zdravka Romich-Svibovec
Mentor Vatroslav Horvat (mentor)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Igor Bokor (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vatroslav Horvat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Tjelesno vježbanje je preduvjet za pravilan rast, razvoj i unapređivanje zdravlja djece. Suvremen način života pridonio je nedovoljnoj količini kretanja kao posljedici nastalog stila života. Predškolsko doba povoljno je za stimuliranje motoričkih sposobnosti koje su odgovorne za ljudsko kretanje te uspješna transformacija ovisi o sustavnom planiranju, programiranju i provođenju tjelesnog vježbanja. Saznanja o važnosti utjecaja na tjelesni razvoj djeteta moguća su uz povećanje znanstvenih spoznaja s područja kineziologije, jer samo znanstvena istraživanja provedena na djeci predškolskog uzrasta pridonose spoznaji o važnosti utjecaja tjelesnog vježbanja na cjelokupan rast i razvoj djeteta. Cilj ovog diplomskog rada je istraživanje promjena u pojedinim motoričkim sposobnostima djece mlađe predškolske dobi pod utjecajem programiranja u tjelesnoj i zdravstvanoj kulturi, primjerenim tjelesnim aktivnostima uz uvažavanje individualnih karakteristika djece. Istraživanje je provedeno je u DV Sopot od studenog do svibnja 2017., uzorak nad kojim je provedeno istraživanje sačinjavalo je dvanaestero djece mlađe vrtićke skupine u dobi od tri do četiri godine. Promjene u pojedinim motoričkim sposobnostima izmjerene su baterijom od pet motoričkih testova primjerenih djeci mlađe predškolske dobi za procjenu: koordinacije (trčanje s mlatićem i krug četveronoške), ravnoteže (stajanje na jednoj nozi), eksplozivne snage (skok u vis) i repetativne snage (8 čučnjeva). Dobiveni rezultati između inicijalnog i finalnog mjerenja pokazali su statistički značajnu razliku u testu mjerenja repetativne snage dok u ostalim testovima nije došlo do statistički značajnih razlika između inicijalnog i finalnog mjerenja motoričkih sposobnosti kod djece mlađe predškolske dobi kroz upravljeni proces vježbanja. Rezultati ukazuju da u ovoj dobi nema značajnih pomaka u razvoju motoričkih sposobnosti, te da je djeci u ovom periodu itekako potrebna tjelesna aktivnost koja im omogućava slobodno komuniciranje s okruženjem, jer što se djeca više bave sportskim aktivnostima bolje će se razvijati motoričke sposobnosti.
Sažetak (engleski) Physical exercise is a prerequisite for proper growth, development and improvement of children's health. Modern way of life has contributed to insufficient amount of movement that has arisen from the way of modern living. Preschool time is advantageous to stimulate motor skills that are responsible for human movement and successful transformation depends on systematic planning, programming and exercise of physical exercise. The undertandment of the importance of influencing the physical development of a child is possible with the increase of scientific knowledge in the field of kinesiology because only scientific research on preschool children contributes to understanding the importance of the influence of physical exercise on the overall growth and development of the child. The aim of this graduate thesis is to investigate changes in the individual motor skills of younger pre-school children influenced by programming in the physical and health culture, by applying appropriate physical activity, with respect to the individual characteristics of children. The study was conducted in DV Sopot from November to May 2017, the sample on which the research was conducted consisted of twelve younger kindergarten children aged from three to four years. Changes in individual motor skills were measured with a battery of five motor tests suitable for children of younger preschool age for evaluation: coordination (running with mullet and quadruple circle), equilibrium (standing on one leg), explosive force (high jump) and repetitive strength (8 squats). The results obtained between the initial and the final measurements showed statistically significant difference in the repetitively measured test, while in the other tests no statistically significant difference between the initial and final measurement of motor skills has been observed in younger preschool children through the controlled exercise process. The results indicate that there are no significant advances in the development of motor skills at this age, and that children in this age period need a lot more of physical activity which allows them to communicate freely with their environment, as children who are more engaged in sports activities will develop better motor skills.
Ključne riječi
motoričke sposobnosti
motorički testovi
mlađa vrtićka skupina
Ključne riječi (engleski)
motor skills
motor tests
younger preschool group
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:004287
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-05-03 12:34:42