Naslov Hiperaktivno dijete
Naslov (engleski) Hyperactive Child
Autor Tanja Patačko
Mentor Siniša Opić (mentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nevenka Maras (član povjerenstva)
Član povjerenstva Siniša Opić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-10-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti Poremećaji u ponašanju
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Ovaj rad se bavi definiranjem poremećaja pažnje i hiperaktivnog poremećaja koji se u stručnoj literaturi naziva i ADHD (Attention Deficit and Hyperactivity Disorder). Za ovaj se poremećaj smatra da je jedan od najčešće dijagnosticiranih poremećaja u djece i adolescenata a simptomi koji ga prate su nepažnja, impulzivnost i hiperaktivnost. U radu se teorijski opisuju mogući uzroci, simptomi, dijagnostika, metode liječenja, profesionalne kompetencije odgojitelja te partnerstvo odgojitelja, roditelja i stručnih suradnika. U nastavku rada je prikazana studija slučaja dječaka s dijagnosticiranim poremećajem hiperaktivnosti. Studija slučaja obuhvaća istraživanje koje je provedeno sustavnim promatranjem djeteta s ADHD-om u odgojno-obrazovnoj skupini i bilježenjem informacija o njegovom ponašanju. Opisano je kako se dijete ponaša u interakciji i komunikaciji s djecom i odgojiteljima u odgojno-obrazovnoj skupini, kako se uključuje u aktivnosti te što odgojitelji misle o svom odgojno-obrazovnom radu i profesionalnim kompetencijama koje posjeduju za rad s ovakvom djecom. Također, ovom se studijom želi ukazati na načine funkcioniranja djeteta s ADHD-om u pojedinim situacijama, kako ga okolina doživljava i reagira na njegovo ponašanje, kao i na poteškoće s kojima se susreću odgojitelji i roditelji u svakodnevnom zajedničkom životu.
Sažetak (engleski) This paper tries to define attention and hyperactivity disorder, which is in scientific literature known as ADHD (Attention Deficit and Hyperactivity Disorder). This disorder is considered to be one of the most commonly diagnosed disorders among children and adolescents. The symptoms that occur are attention deficit, impulsiveness and hyperactivity. The paper theoretically describes possible causes, symptoms, diagnostics, methods of treatment, professional competencies of preschool teachers, as well as partnership between teachers, parents and other competent participants. In the following part of the paper, study of a boy with diagnosed ADHD is shown. Case study consists of the research which was done through continual observation of the child with ADHD in his kindergarten group and noting the information about his behaviour. The way the child acts when interacting and communicating with other children and preschool teachers, his way of participating in activities is described. Among that, his preschool teachers gave their opinion about their work in the preschool group and their professional competencies to work with children with ADHD. This paper wants to show the ways the ADHD diagnosed child functions in some situations, how he is perceived by his environment and people who surround him, as well as how they react to his behaviour. The difficulties that preschool teachers and parents are faced with in their everyday life is also described.
Ključne riječi
hiperaktivni poremećaj
predškolski odgoj
odgojitelj
inkluzija
okolina
Ključne riječi (engleski)
hyperactivity disorder
preschool education
preschool teacher
inclusion
environment
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:263346
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-05-03 12:42:23