Naslov Percepcija javnosti o odgajateljskoj profesiji
Naslov (engleski) The Public´s Perception About the Preschool Profession
Autor Amalija Horvat
Mentor Mario Dumančić (mentor)
Član povjerenstva Vesna Markovac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nataša Rogulja (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Globočnik Žunac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Svrha rada jest dati doprinos u razumijevanju stavova i percepcije javnosti, studenata društvenih, prirodnih, biomedicinskih i tehničkih područja znanosti prema značaju i važnosti odgajateljske profesije. Zadaci istraživanja bili su: 1) istražiti i analizirati literaturu te dostupna i relevantna istraživanja o odgajateljskoj profesiji, ulozi odgajatelja u cjelovitom razvoju djeteta te kompetencijama odgajatelj i 2) provesti empirijsko istraživanje i analizirati dobivene podatke. Rad je podijeljen u dvije veće cjeline. U prvoj je riječ o teorijskom objašnjenju odgajateljske profesije, razvoju ranog i predškolskog odgoja u RH te o teorijskoj pozadini odgajateljske kompetencije, a u drugom se dijelu iznose podaci provedenog empirijskog istraživanja. Postavljene su sljedeće tri hipoteze: H1:Studenti drugih fakulteta odgajateljsku struku percipiraju nevažnom, H2: Studenti drugih fakulteta podcjenjivački ocjenjuju struku odgajatelja i H3: Studenti drugih fakulteta smatraju da za posao odgajatelja nisu potrebna posebna znanja. U istraživanju je sudjelovalo 217 studenata preddiplomskog i diplomskog studija društvenih, prirodnih, bio – medicinskih i tehničkih područja znanosti. Anonimno i dobrovoljno su ispunjavali online upitnik u razdoblju od siječnja do ožujka 2017. godine. Od ukupno 217 studenata, njih 67% kao svoju blisku osobu nema odgajatelja. Rezultati su obrađeni statističkim Google programom. Prema osnovnim rezultatima istraživanja može se konstatirati kako su sve tri postavljene hipoteze odbačene jer studenti drugih fakulteta odgajateljsku profesiju percipiraju važnom, ne podcjenjuju profesiju odgajatelja te smatraju da su za taj posao važna i potrebna posebna znanja i vještine te njihovo kontinuirano razvijanje i nadograđivanje.
Sažetak (engleski) The purpose of this paper is to contribute to the understanding of attitudes and perceptions of the public as well as students of social, natural, biomedical and technical fields of science according to the importance of the profession of education.The research tasks were: 1) to explore and analyse literature together with available and relevant research on the profession of an educator, the role of educators in the overall development of the child and the competences of the educator and 2) to carry out empirical research and analyse the obtained data. The thesis is divided into two major units. The first is the theoretical explanation of the educational profession, the development of early and pre-school education in the Republic of Croatia and the theoretical background of educational competence, while in the second part the data of empirical research are presented. The following three hypotheses have been set: H1: Students of other faculties perceive the pre-school profession as unimportant, H2: Students of other faculties underestimate the education of educators and H3: Students from other faculties believe that no special knowledge is required for the job of the educator.The study included 217 undergraduate and graduate students in social, natural, bio - medical and technical fields of science. They filled out an online questionnaire anonymously and voluntarily in the period from January to March 2017.Out of a total of 217 students, 67% of them do not have a person who is a kindergarten teacher. The results were processed through the Google Statistical Program. According to the basic research results, it can be stated that all three hypotheses have been dropped because students of other faculties are see the pre-school profession as important, do not underestimate the profession of kindergarten teachers, and consider that the work is important and requires special knowledge and skills and their continuous development and upgrading.
Ključne riječi
odgajateljska profesija
kompetencije odgajatelja
uloga odgajatelja
društveni status odgajatelja
Ključne riječi (engleski)
pre-schoolprofession
educators' competences
educators' roleinsociety
social status ofeducators
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:735356
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-05-21 07:54:01