Naslov Zadovoljstvo roditelja primjenom koncepta Montessori pedagogije u predškolskim ustanovama
Autor Ivana Ilišin
Mentor Siniša Opić (mentor)
Član povjerenstva Siniša Opić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tihana Kokanović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-07-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Pregledom povijesnoga razvoja odgoja predškolske djece pa sve do modernoga odgoja, nezaobilazno je spomenuti vrlo istaknuto i priznato ime Marije Montessori. Maria Montessori cijeli svoj živjet posvetila je gradnji koncepta Montessori pedagogije koji se temelji na samostalnom djelovanju djeteta te poštivanju njegove osobnosti. Svrha je rada približiti i prikazati obilježja Montessori pedagogije te ispitati zadovoljstvo roditelja primjenom navedene pedagogije u predškolskim ustanovama koje pohađaju njihova djeca. U radu se govori o karakteristikama te najvažnijim sastavnicama kao i obilježjima Montessori pedagogije. Kronološki je predočena biografija Marije Montessori kao i sami početci njezine pedagogije. Detaljno su prikazana načela koje ističe Maria Montessori, a to su: poštovanje djeteta, osposobljavanje osjetila i kretanje, kako mišići pamte, polarizacija pažnje, slobodan izbor, pripremljena okolina, rad s materijalom, uloga odgajatelja te vrlo prepoznatljivi moto po kojem je danas i poznata Montessori pedagogija, a glasi: „Pomozi mi da to učinim sam“. U radu se ističe važnost primjene materijala te posebno osmišljenih didaktičkih sredstava koji osiguravaju kvalitetan, kontinuirani i postupni dječji razvoj. Navode se i opisuju materijali kojima se provode vježbe za praktični život, osjetilni materijal, materijal za matematiku, jezik te svemirski odgoj. Materijal zajedno s prostorom tvori „pripremljenu okolinu“. Stoga, je važno da je prostor uređen tako da ispunjava stvarne trenutačne dječje potrebe i sudjeluje u djetetovu napretku i cjelokupnom razvoju. Naglašava se važnost pribora i materijala koji privlači dječju pažnju i vodi na rukovanje istima. Neizostavan faktor cijelog Montessori koncepta jest odgajatelj koji spaja okolinu i dijete te ukazuje djeci na postojanje određenih materijala i vježbi kao i mogućnosti zapažanja dječjih potreba te djelovanja u skladu s zapaženima. U empirijskom dijelu rada nastojalo se istražiti zadovoljstvo roditelja primjenom Montessori pedagogije u predškolskoj ustanovi koju polazi njihovo dijete tako da se ispitivala procjena i zadovoljstvo roditelja ostvarenom suradnjom s vrtićom te koje vrijednosti su prema njihovoj procjeni naglašene u odgojno-obrazovnom radu s djecom.
Sažetak (engleski) In reviewing of historical development of education of preschool children all the way to modern education, it`s unavoidable to mention very out-standing and recognizable name of Maria Montessori. Maria Montessori dedicated whole her life to build up the concept of pedagogy which is based on children`s self-acting and respecting it`s personality. Goal of the paper is to make closer and present characteristics of Montessori pedagogy and to look into parents’ satisfaction from application of stated pedagogy in preschool education institutions hat their children attend. The paper deals with characteristics and the most important components and specialities of Montessori pedagogy. Maria Montessori`s biography is layed out cronologicaly just like the very beginnings of her pedagogy. Principles that Maria Montessori emphasizes are layed out, and those are: respect towards the child, training of senses and movement, muscle memory, attention polarization, free choice, prepared surrounding, working with materials, educator`s role and very recognizable motto by which Montessori pedagogy is famous to this day, and it says: „Help me do it myself.“ The paper highlights importance of materials application and specially designed didactic tools which provide good quality, continual and gradual child development. Paper states and describes materials used for conducting exercises for practical life, sense material, math material, language, and universe material. Material together with space makes „prepared environment“. Thus, it`s important for space to be arranged in a way to fulfill real, momentarily child`s needs and contributes in child`s progress and overall development. The emphasis is on importance of tools and materials which occupies child`s attention and leads to manipulating of those. Unomitable factor of the whole Montessori concept is the educator which connects environment and child and ponts to children the existence of certain materials and exercises and possibilities of observation child`s needs and acting in accordance. In empirical part of the paper there is strive for examination of parents’ satisfaction with achieved cooperation with kindergarten and which values are accordin to their estimation emphasized in nurture-educational work with children.
Ključne riječi
Maria Montessori
Montessori pedagogija
Montessori odgajatelj
pripremljena okolina
Montessori materijal
zadovoljstvo roditelja
Ključne riječi (engleski)
Maria Montessori
Montessori pedagogy
Montessori educator
prepared environment
Montessori material
parents’ satisfaction
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:825478
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-07-05 07:59:01