Naslov ADHD u djece predškolske i školske dobi
Autor Karla Bažon
Mentor Marina Đuranović (mentor)
Član povjerenstva Marina Đuranović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Klasnić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zdenko Braičić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak U predškolskim i školskim ustanovama sve je više djece koja imaju dijagnozu ADHD-a. Poremećaj pažnje, hiperaktivnost i impulzivnost, tj. ADHD (od engl. Attention Deficit Hyperactivity Disorder) jedan je od najčešćih neurorazvojnih poremećaja 21. stoljeća. Točan uzrok nastanka poremećaja nije poznat no smatra se da su simptomi koji se javljaju povezani s kemijskom neravnotežom u mozgu. Poremećaj se češće javlja kod dječaka nego kod djevojčica. Ponašanja djece s ADHD-om su različita i ovise o stupnju izraženosti teškoće. Međutim, svima njima zajednički je problem nemogućnost održavanja pažnje, impulzivnost i hiperaktivnost. Djeca s ADHD-om teško funkcioniraju u predškolskom i školskom okruženju jer ga doživljavaju kao nemotivirajuće, obeshrabrujuće i neprimjereno njihovim potrebama. Velika većina djece s ADHD-om su vrlo inteligentna i maštovita no poremećaj im onemogućava razvoj svih njihovih potencijala. Nažalost, okruženje djecu s ovim poremećajem ne razumije te ih često okarakterizira kao neodgojenu, nepromišljenu pa čak i zločestu. Ova djeca trebaju pomoć i potporu odraslih (roditelja, odgojitelja, učitelja, okruženja u kojem žive) i što se dijagnoza prije uspostavi te se dijete uputi na primjerene terapije olakšat će mu se svakodnevno funkcioniranje. Postoji široka lepeza terapijskih tehnika koja se provodi na djeci, od terapije lijekovima do alternativnih metoda. Terapija ili kombinacija terapija koje se provode, individualne su za svako dijete
Sažetak (engleski) In preschool and school institutions, there are more and more children getting diagnosed with ADHD. Attention Deficit Hyperactivity Disorder (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) is one of the most common neurodevelopmental disorders of the 21st century. The exact cause of the disorder is not known, but it is considered that the symptoms that it causes are connected with brain chemical imbalance. Disorder is more common in boys than in girls. The behaviors of children diagnosed with ADHD are different and depend on the degree of the disorder is expressed on. However, all of them share a common problem of the inability to maintain attention, as well as impulsiveness and hyperactivity. Children with ADHD have hard time operating in preschool and school settings because they experience it as unmotivating, discouraging and unaccomodating to their needs. The vast majority of children with ADHD are very intelligent and imaginative, but the disorder prevents them from developing all their potentials.Unfortunately, often social environment precieves children diagnosed with ADHD as misbeahed, reckless and as if they had not reached the level of education as their peers seem to had done. Therefore, these children need help and support of adults (parents, educators, teachers, the social environment they live in etc.) Moreover, the sooner the diagnosis is determined and the sooner the child diagnosed with ADHD is refered to proper therapy, the sooner the everyday life of these kids is going to become much more improved in its quality. Of course, therapies that are being conducted are individually designed for each child.
Ključne riječi
ADHD
dijete
obitelj
predškolske ustanove
škola
treapijske tehnike
Ključne riječi (engleski)
ADHD
child
family
preschools
schools
therapeutic techniques
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:583594
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-08-28 10:33:21