Naslov Pamćenje
Naslov (engleski) Memory
Autor Helena Krklec
Mentor Mirjana Milanović (mentor)
Član povjerenstva Mirjana Milanović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Lana Jurčec (član povjerenstva)
Član povjerenstva Svetlana Novaković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za psihologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2017-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Pamćenje je jedan od kognitivnih procesa koji spadaju pod kognitivnu psihologiju. Pamćenje možemo definirati kao sposobnost zadržavanja i korištenja informacija, odnosno naše pamćenje povezuje našu sadašnjost s prošlošću, te služi planiranju budućeg ponašanja. Pamćenje čini jednu od temeljnih karakteristika naše ličnosti. Dakle, ako izgubimo pamćenje, izgubili smo i svoju ličnost. Pri protoku informacije kroz pamćenje postoje tri faze: senzorno, kratkoročno i dugoročno pamćenje. Informacije se u senzornom pamćenju zadržavaju vrlo kratko, zatim prelaze u kratkoročno pamćenje gdje se zadržavaju nekoliko sekundi ili minuta te se kodiraju, nakon obrade prelaze u dugoročno pamćenje gdje ostaju duže vrijeme pa čak i cijeli život. Pamćenje je vrlo bitno za naš život od samog djetinjstva. Ono postoji već od samog rođenja djeteta te se razvija i poboljšava sukladno s razvojem i rastom djeteta. Starija djeca u mogućnosti su koristiti se nekim tehnikama kako bi lakše upamtila neki sadržaj. Jedan od problema sa kojim se svi svakodnevno susrećemo je zaboravljanje. Ponekad je uzrok zaboravljanja vrijeme koje je proteklo od kada se nismo služili nekom informacijom, a ponekad to činimo namjerno potiskivanjem sadržaja kojih se nerado sjećamo. Sve nas zanima kako brže učiti, a manje zaboravljati. Odgovor je upotreba mnemotehnika. To su tehnike kojima se služimo kako bismo nešto bolje zapamtili. Zaboravljanje je potpuno normalna pojava kod svakog pojedinca, no kada su u pitanju veći problemi pamćenja tada ih nazivamo smetnjama pamćenja. Neke od njih su amnezija, odnosno gubitak pamćenja određenog vremenskog razdoblja ili određenih događaja, Alzheimerova bolest te Korsakovljev sindrom. Na naše pamćenje snažno mogu utjecati naš emocije, raspoloženje i situacija u kojoj se nalazimo. Cilj ovog rada je pobliže opisati pamćenje, njegovu svrhu i važnost u životu svakog pojedinca pa i djece, saznati zašto zaboravljamo i kako to spriječiti, te saznati više o smetnjama pamćenja.
Sažetak (engleski) Memory is one of the cognitive processes that are part of cognitive psychology. Memory can be defined as ability of storing and using information. In other words, our memory is used to relate present with the past as well as to plan the future behaviour. Memory is one of the main characteristics of one's personality. Meaning, if someone loses memory, their personality also disappears. During the data flow there are three phases: sensory, short-term and long-term memory. Data, after being kept in the sensory memory for a short period of time, move to the short-term memory where are being kept and coded during few seconds or minutes. After the process in short-term memory, data is settled in the long-term memory for a long period of time even during the whole life. Memory plays a very important role in life from childhood. It exists from the moment of birth and develops in accordance with the growth and development of a child. Some older children use certain technics in order to remember information more easily. The most common difficulty that people are daily faced with is forgetting. In some cases the cause of forgetting is the time that has passed since we used a particular information or in other cases we can do it on purpose by repressing unwanted information. Everyone would like to discover a technic which would help us to learn faster but to forget more slowly. The answer to that question is the usage of mnemotechnics. Those technics are used in order to store information in a more quality way. Forgetting is an usual process of ever individual but in the case of bigger difficulties we call it memory disorders. Some of them are: amnesia – the loss of memory of some period in life or a certain event, Alzheimer's disease or Korsakoff's syndrome. Memory can be strongly influenced by person's emotions, mood or situation. The main aim of this work is to closely define memory, it's purpose and importance in life of every individual including children. Furthermore, to find an answer to the question why we forget, to learn how to prevent it also to learn more about memory disorders.
Ključne riječi
pamćenje
zaboravljanje
smetnje
Ključne riječi (engleski)
memory
forgetting
disorders
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:518094
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-05 08:05:40