Naslov Efikasnost pedagoških mjera u osnovnoj školi
Autor Magdalena Sklepić
Mentor Goran Lapat (mentor) MBZ: 321234
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi u Republici Hrvatskoj regulirane su dvije temeljne kategorije odgojnog djelovanja u školskim sustavima. To su pozitivne, odnosno poticajne pedagoške mjere koje su usmjerene na pohvale i nagrade te negativne pedagoške mjere koje su usmjerene na kritike i kazne. Pozitivna pedagoška mjera usmjerena je na učenika te se naglašava razvoj samodiscipline učenika i njihova potreba za kompetentnošću i dobrim odnosima s drugim učenicima. One se izriču učenicima, razrednim odjelima ili obrazovnim skupinama, koji se ističu u učenju, vladanju ili drugim aktivnostima. Kaznene pedagoške mjere izriču se učenicima radi sprječavanja i otklanjanja negativnih posljedica nemarnog odnosa prema učenju i radu, zbog kršenja kućnog reda te drugih neprihvatljivih ponašanja. Neprihvatljiva ponašanja se ovisno o težini mogu podijeliti na lakša, teža, teška i osobito teška ponašanja. U osnovnoj školi kaznene pedagoške mjere su opomena, ukor, strogi ukor, preseljenje u drugu školu te pedagoška mjera odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka. Svrha izricanja pedagoških mjera je potaknuti učenike na promjenu ponašanja, na preuzimanje odgovornosti za svoja ponašanja te stjecanje pozitivnog stava i odnosa prema školskim obavezama.
Izricanje pedagoških mjera ne smije biti posljedica osvete ili ponižavanja učenika. Ono se mora temeljiti na pravednosti. Provedeno je kvalitativno istraživanje čiji je cilj bio utvrditi imaju li pedagoške mjere efikasnost, odnosno utječe li njihovo izricanje na promjenu učenikova ponašanja. Podaci istraživanja prikupljeni si intervjuiranjem pedagoga u osnovnim školama. Ispitana su četiri pedagoga u četiri osnovne škole (Osnovna škola Prelog, Osnovna škola Podturen, I. osnovna škola Čakovec te III. osnovna škola Čakovec) na području sela i grada. Istraživanjem je utvrđeno da efikasnost pedagoških mjera ovisi o učeniku. Dok na neke učenike izricanje pedagoške mjere utječe pozitivno te oni mijenjaju svoje ponašanje na bolje, na druge učenike ono uopće ne djeluje ili ne djeluje u dovoljnoj mjeri. Učenici kojima je izrečena pedagoška mjera trebali bi prihvatiti odgovornost za svoje ponašanje te bi ona trebala utjecati na njihovu promjenu ponašanja.
Sažetak (engleski) The Law on Educaton in Primary and Secondarc Schools in the Republic of Croatia regulates two basic categories of educational activity in school systems. These two categories constitute encouraging pedagogcal measures that are focused on praise and rewards, and the negative pedagogical measures that are focused on criticism and punishment. The positive pedagogical measure is focused on students and emphasized the development of students self-discipline and their need for competence and good relationship with other students. They are imposed to students, classes or educational groups, who excel in learning, mastering or other activities. Negative pedagogical measures are imposed on student sin order to prevent and eliminate the negative consequences of a negligent attitude towards learning and work, for breach of house rules and other unacceptable behavior. Unacceptable behaviors can be divided into lighter, harder, tough and especially tough behaviors depending on their severity. Pedagogical measures in primary school are warning, reprimand, strict reprimand, transfer to the another school and pedagogical measure of the educational treatment of the extended professional procedure.
The purpose of pedagogical measures is to encourage students to change their behavior, to take responsibility for their behavior and to anquire a positive attitude and attitude towards school responsibilities. Imposing of pedagogical measures must not be the result of retaliation or humiliation of the student. It must be based on fairness. Qualitative research was conducted to determine whether pedagogical measures have efficacy, that is, wheather their expression influences the change in students behavior. Survey dana were collected by interviewing pedagogue in primary schools. Four pedagogues were examined in four primary schools in the area of the village and the city. The research found that the efficativeness of pedagogival measures depends on the student. While some students have positive influence on the imposition of pedagogical measure and they change their behavior, it does not at all or not suffiviently affect the other students. Students who have been instructed to take a pedagogical measure should accept responsibility for their behavior and should influence their behavior to change.
Ključne riječi
pedagoške mjere
neprihvatljiva ponašanja
učenici
efikasnost
Ključne riječi (engleski)
pedagogical measures
unacceptable behaviors
student
efficiency
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:481148
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-10 06:41:36