Naslov Depresija kod djece
Autor Marta Novokmet
Mentor Andreja Brajša Žganec (mentor) MBZ: 185362
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak U završnom radu “Depresija kod predškolske djece“ cilj je proučiti djelovanje i utjecaj humora te optimizma na depresivna stanja kod predškolske djece. Depresija će sama po sebi dovoljno lako doći, ako se to dopusti.
Depresija kod predškolske djece može biti bolest, ali se može iskazati i kao raspoloženje, sindrom i poremećaj. Nažalost, mnoga djeca se susreću sa izazovima tih depresivnih stanja. Pokazalo se da su dječaci izrazito depresivniji od djevojčica, dok su žene u odrasloj dobi daleko depresivnije od muškaraca. U zadnjem stoljeću depresija koja se zabilježila tijekom raznih istraživanja značajno je porasla kod odraslih, ali i kod djece.
Depresija se prepoznaje po specifičnim simptomima koji su određeni i različiti za svaku dobnu skupinu. Postoji cijeli spektar uzroka depresije. Depresija je izlječiva bolest. Bitno je educirati roditelje i odgojitelje zato što je potpora odraslih jako bitna u djetetovom oporavku od depresije.
Djeca, a posebice djeca mlađe dobi zadovoljna su ukoliko su sigurna, imaju osjećaj svoje moći, pozitivnog okruženja i ako imaju sposobnost djelovanja, obrnuto od toga djeca naginju prema depresiji kada im je moć uskraćena, djelovanje bez učinka, a sigurnost neizvjesna ili je nema. Zaslužena pohvala je jedna od najboljih pozitivnih poticatelja djetetovog samopoštovanja i napretka. Stil objašnjavanja kod optimistične djece je također optimističan.
Pesimističan stil objašnjavanja može se preokrenuti ka optimističnom i dijete se može potaknuti da nauči biti optimistično. Tuga treba alarmirati odgojitelja zbog mogućeg i potencijalnog razvoja depresije.
Pokazalo se da humor i optimizam pomažu i kao prevencija i u sklopu liječenja depresije. Korištenjem humora i optimizma predškolska djeca puno rjeđe ulaze u depresivna stanja te proživljavaju cijeli niz pozitivnih umno tjelesnih učinaka poput: smanjivanje stresa, tjeskobe, strahova i konflikata. Uloga odgojitelja u tom procesu je prenošenje i donošenje humora na zanimljiv način djeci.
Sažetak (engleski) In this final thesis entitled „Depression in children“ the aim was to study how humor and optimism affect and influence on depressive conditions in preschool children. Depression will easily come by itself, if we allow that to happen.
Depression in preschool children can be manifastated as a disease, but it can also appear in a form of a mood, a syndrome and as a disorder. Unfortunatelly, most of the children are challenged with those depression conditions. In a scientific way appears that the boys were more depressive comparing with the girls, but in the other hand the adult women were far away depressive than adult men. In the last century the depression which was recorded during different researches significantly increased in adults, but in children too.
Depression is recognized by specific symptoms which are defined and different for each group. There is a large spectrum of causes for depression. Depression is a disease that can be cured. It's very crucial to educate the parents and the kindergarten teachers because their support is very important in the child recovery from depression.
Children, and especially younger age children are satisfied if they feel safe, if they have control and power over things, positive surrounding and if they have ability to act, unlike that children tend to lean to depression when their power is denied, act without effect, and when they are without safety.
To earn an award is one of the best positive stimulation for child self-esteem and progress. The style of explanation in optimistic child is also optimistic.
Pesimistic style of explanation can be turned into optimistic and the child can be encouraged to learn how to become optimistic. Expression of sadness has to alarm kindergarten teacher because of potential development of depression.
It's shown that the humor and optimism help and are like a prevention in the treatment of depression. Using humor and optimism preschool children rarely reach in depression conditions and they experience a whole sequence of positive mentally effects such as: reducing stress, anxiety, fears and conflicts. The role of preschool teacher in that processs is to transfer and bring humor in a interesting way to children.
Ključne riječi
depresija
predškolska djeca
humor
optimizam
liječenje
Ključne riječi (engleski)
depression
preschool children
humor
optimism
treatment
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:179474
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-13 07:33:19