Naslov Suradnja roditelja i budućih učitelja razredne nastave
Naslov (engleski) Collaboration Between Parents And Future Classroom Teachers
Autor Hana Holinka
Mentor Goran Lapat (mentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Topolovčan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Najvažniju ulogu u odgoju svakako imaju roditelji, no važnu ulogu u odgoju (naravno, i obrazovanju) djece imaju učitelji koji mogu u značajnoj mjeri doprinijeti stvaranju optimalnih uvjeta djetetova razvoja u odgojno-obrazovnom procesu. Kako bi odgoj bio što uspješniji i bolji, na razini škole potrebna je suradnja roditelja i učitelja. Polazeći od suradnje roditelja i učitelja još iz vremena kad školovanje nije bilo obavezno, preko vremena prvih roditeljskih sastanaka, dolazi se do središnje teme ovog diplomskog rada, suradnje roditelja i škole kao uvijek aktualne pedagoške problematike.
U prvom dijelu ovog rada bit će prikazano osposobljavanje budućih učitelja za rad u školi. O suradnji učitelja i roditelja kroz povijest. Također će biti opisana uloga roditelja i učitelja u djetetovom odgojnom i obrazovnom procesu. Osim toga biti će predstavljena i suradnja roditelja i učitelja u školi, opisani njihovi oblici u zajedničkom radu radi što bolje komunikacije kao i prepreke u suradnji.
U drugom dijelu ovog rada bit će izneseni rezultati koji su dobiveni istraživanjem o mišljenjima budućih učitelja o suradnji roditelja i učitelja u školi. Istraživanje je provedeno putem on line anketnog upitnika. Cilj istraživanja ovog diplomskog rada bio je ispitati samoprocijenjenu razine osposobljenosti budućih učitelja i učiteljica za rad i suradnju s roditeljima, odnosno ispitati njihovu samoprocjenu sposobnosti rada i suradnje s roditeljima. Studenti Učiteljskih fakulteta su trebali odgovoriti na pitanja koja se odnose na suradnju učitelja i roditelja, te o njihovoj osposobljenosti za budući rad s roditeljima. Istraživanje je pokazalo da ne postoji statistički značajna razlika u mišljenjima između budućih učitelja s obzirom na spol, prebivalište i godinu studiju.
Sažetak (engleski) The most important role in the upbringing certainly have parents, but important role in the upbringing (and of course education) of children have teachers who can significantly contribute to creating optimal conditions for the child's development in the educational process. In order to make the upbringing more successful and better, it requires the cooperation of parents and teachers at the school level. Starting with the cooperation of parents and teachers from the time when education was not compulsory, then the time of the first parent-teacher meetings, we come to the central theme of this work, cooperation between parents and schools as an always current educational issue.
In the first part of this work will be shown training of the future teachers to work in schools. About the cooperation of teachers and parents throughout the history. Moreover, the role of parents and teachers in the child's educational process will be described. In addition, there will be presented the cooperation of parents and the teachers of the school, their forms to work together in order to create better communication and some obstacles to their cooperation.
In the second part of this work the results obtained in the survey on the opinions of prospective teachers on the cooperation of parents and teachers in the school will be presented. The study was conducted via an online questionnaire. The objective of this research graduate study was to investigate self-perceived level of competence of future teachers for work and cooperation with parents, and examine their self-assessment skills of working with parents. Students of the teaching faculty are supposed to answer questions related to the cooperation of teachers and parents, as well as their qualifications for future work with parents. Research has shown that there is no statistically significant difference of opinion between future teachers with regard to gender, place of residence and year of study.
Ključne riječi
suradnja
škola
učitelj i roditelj
Ključne riječi (engleski)
cooperation
school
teacher and parent
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:078226
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-18 10:32:25