Naslov Dvojezičnost kod djece rane i predškolske dobi
Autor Matea Grgić
Mentor Alenka Mikulec (mentor)
Član povjerenstva Alenka Mikulec (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Božica Vuić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vendi Franc (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak U ovome radu fokus je na teorijskom opisu dvojezičnosti, uz prikaz jezičnoga ponašanja djece u jednoj dvojezičnoj obitelji. Podaci prikazani u teorijskom dijelu rada rezultat su istraživanja tekstova o dvojezičnosti u knjigama, stručnim člancima i na internetu, dok je u drugom dijelu rada opisan intervju u kojemu je potvrđena primjena pristupa „jedan roditelj – jedan jezik“ u jednoj dvojezičnoj obitelji. Dvojezičnost je vrlo kompleksna pojava, koja postaje sve značajnija, kako govornicima različitih jezika tako i znanstvenicima i stručnjacima u području jezikoslovlja i poučavanja jezika, naročito u današnje vrijeme kada gotovo da i nema jednojezičnih govornika. O dvojezičnosti postoji niz definicija u literaturi, a najosnovnije objašnjenje je da dvojezičnost podrazumijeva služenje dvama jezicima. Osim definicija dvojezičnosti, u ovome radu navedene su podjele dvojezičnosti prema Jelaska i sur. (2005). Nadalje, budući da je za jezični i dvojezični razvoj potrebno poznavati dijete i njegove mogućnosti te osigurati bogato jezično okruženje, nužno je naglasiti važnost roditelja u razvoju dvojezičnosti kod djeteta, jer oni svojom dosljednošću, strpljivošću i motivacijom mogu značajno doprinijeti uspješnom usvajanju dvaju ili više jezika kod svoje djece. Brojna su istraživanja pokazala prednosti dvojezičnosti, naročito u ranoj dobi. Neke od spomenutih prednosti su da su dvojezični govornici suosjećajniji, kreativniji te brže pronalaze rješenja za različite probleme. Osim navedenih prednosti, dvojezičnost doprinosi bržem sklapanju prijateljstava, olakšava putovanja u druge zemlje, a donosi i brojne komunikacijske, kulturalne i kognitivne prednosti govornicima dvaju ili više jezika.
Sažetak (engleski) In this thesis the focus is on the theoretical description of bilingualism in addition to the description of language behaviour of children in one bilingual family. The data in the theoretical part of the thesis result from the research into data on bilingualism found in books, professional articles and on the internet, while the second part of the thesis describes an interview with a mother of a bilingual family where the implementation of the principle “one parent – one language” was confirmed. Bilingualism is a very complex phenomenon, the significance of which is constantly growing, both for the speakers of different languages, as well as for scholars and experts in the field of linguistics and language teaching, especially nowadays, when there are almost no monolingual speakers in the world. There are many definitions of bilingualism in professional literature, with the simplest of them describing bilingualism as the use of two languages. In addition to the definitions of bilingualism, this thesis will present types of bilingualism, listed in Jelaska et al. (2005). Furthermore, since language and bilingual development require understanding of a child and his/her abilities and insuring a rich language environment, it is important to emphasize the role of parents in developing bilingualism in children. They can significantly contribute to the successful acquisition of two or more languages through their consistency, patience and motivation. Numerous studies have shown benefits of bilingualism, especially at an early age such as compassion, creativity and finding solutions faster. In addition, bilinguals make friends faster, it is easier for them to travel to other countries, and there are numerous communication, cultural and cognitive benefits for them.
Ključne riječi
dvojezičnost
jezični i dvojezični razvoj
prednosti dvojezičnosti
Ključne riječi (engleski)
bilingualism
language and bilingual development
advantages of bilingualism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:045375
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-01 07:10:37