Naslov Razvoj partnerstva s roditeljima kroz različite oblike suradnje
Naslov (engleski) Developing Partnership With Parents Through Different Ways of Collaboration
Autor Valentina Drempetić
Mentor Anka Jurčević-Lozančić (mentor)
Mentor Sanja Basta (sumentor)
Član povjerenstva Anka Jurčević Lozančić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Basta (član povjerenstva)
Član povjerenstva Edita Rogulj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Obitelj i vrtić dva su najbitnija čimbenika u životu djeteta. Kvalitetnom suradnjom obitelji i vrtića stvara se partnerstvo koje je bitno unapređivati s ciljem ulaganja u zajednički interes – dobrobit djeteta. Samim upisom djeteta u vrtić, roditelji i odgojitelji ostvaruju suradnju. Kako bi djetetu omogućili produktivno i stimulativno okruženje, potrebno je uskladiti vlastite želje i odrediti zajedničke ciljeve, čime se obogaćuje odgoj djeteta i njegov boravak u vrtiću. Brojni modaliteti suradnje dokaz su da je moguće ostvariti partnerstvo obitelji i odgojno – obrazovne ustanove kroz suradnju. Kutići za roditelje, individualni razgovori, ankete i evaluacije, web stranice vrtića, pisma roditeljima, roditeljski sastanci, druženja s roditeljima i radionice za roditelje načini su ostvarenja partnerstva kojima se pogled na odnos roditelja i odgojitelja u potpunosti promijenio i transformirao – na bolje. Kako bi se suradnja unaprijedila u partnerstvo, potrebna je motiviranost odgojitelja, ali i roditelja za stvaranjem odnosa koji se temelji na poštovanju, povjerenju i razumijevanju. Cilj takvog odnosa ima brojne prednosti za roditelji i odgojitelje, a ponajviše za dijete. Kroz partnerstvo roditelji osnažuju svoju ulogu, odgojitelji se potvrđuju kao kompetentne individue, a dijete ima priliku odrastati u zdravom i poticajnom okruženju. U uvodom dijelu rada naglašena je problematika moći u odnosima. Moć je krucijalan čimbenik svakog odnosa jer definira superiornu stranu, a superiornost sama po sebi podrazumijeva nadmoć. Posebnost suvremenog odnosa roditelja i odgojitelja nije u moći, već u jednakosti. Pojam profesije za odgojitelje u prošlosti nije postojao. Formalno obrazovanje doživjelo je brojne promjene, dok u konačnici, kada je riječ o odgojiteljskoj profesiji, postaje usko vezano uz cjeloživotno učenje. Cjeloživotno učenje odnosi se, između ostalog, i na konstantno promišljanje odgojitelja o mogućim načinima unapređenja partnerstva s roditeljima.
Sažetak (engleski) The two most important components of a child's life are family and kindergarten. Effective collaboration of family and kindergarten creates a partnership, that needs to be advanced by investing in a mutual goal – a child's welfare. A collaboration between parents and kindergarten teachers is made through children's enrollment into kindergarten. To provide productive and stimulative surrounding for children, it's important to align their mutual preferences and set mutual goals that will enrich children's fostering and kindergarten education. There are many modalities of collaboration that prove the possibility of creating a partnership between families and educational institutions through cooperation. There are many ways through which partnership is formed, and some of them are creating special ''corners'' for parents, individual sessions, surveys and evaluations, kindergarten's official web pages, letters to parents, parent-teacher meetings, spending time with parents via special workshops and all of the above have transformed the parent - teacher relationship for the better. Only when both parents and kindergarten teachers are motivated their cooperation advances to partnership, which creates a relationship based on mutual respect, trust and understanding. Such relationship benefits both parents and kindergarten teachers, and especially children. Through partnership parents strengthen their role, kindergarten teachers accomplish themselves as competent individuals and a child has the opportunity to grow in a healthy and encouraging environment. The issue of power balance in a parent-teacher relationship is first emphasized in Introduction. The power is a crucial factor in every relationship because it defines the superior side, and superiority by itself is supremacy. The particularity of modern parent-teacher relationship is that it's not focused on power, but equality. The concept of kindergarten teachers as proffesional career did not exist in the past. The developments in formal education brought many changes, especially in the kindergarten teachers' profession, transforming it into a concept of a lifelong learning, based on a constant analysis of the possible ways to improve a partnership with parents.
Ključne riječi
dijete
partnerstvo
roditelji
suradnja
vrtić
Ključne riječi (engleski)
a child
partnership
parents
cooperation/collaboration
kindergarten
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:224434
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-06 07:52:57