Naslov Tradicijska glazba u primarnom obrazovanju od prvog do trećeg razreda
Naslov (engleski) Traditional music in primary education from first to third grade
Autor Marina Pizerak
Mentor Jelena Blašković (mentor)
Član povjerenstva Jelena Blašković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Božica Vuić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Svetlana Novaković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-06-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost
Sažetak U diplomskom radu opisana je hrvatska tradicijska glazba s naglaskom na hrvatska tradicijska glazbala. Ona su podijeljena prema načinu nastajanja zvuka i prema podjeli kroz zone. Prema načinu nastajanja zvuka glazbala su podijeljena na idiofona, membrofona, aerofona i kordofona, a prema podjeli kroz zone, glazbala su podijeljena na panonsko, alpsko, dinarsko i jadransko područje. U radu se govori i o tradicijskoj glazbi u kontekstu Godišnjeg izvedbenog kurikuluma Glazbene kulture i Nastavnog plana i programa za predmet Glazbena kultura za prvi, drugi i treći razred osnovne škole. Iz Godišnjeg izvedbenog kurikuluma su ispisana načela, domene tj. koncepti i odgojno-obrazovni ishodi na kojima se temelji nastava Glazbene kulture u prva tri razreda. Iz Nastavnog plana i programa ispisane su Hrvatske tradicijske pjesme, ali i tradicijske pjesme drugih država koje se predlažu za pjevanje i slušanje Glazbene kulture u prvom, drugom i trećem razredu. U istraživačkom dijelu rada, u udžbenicima Glazbene kulture (Razigrani zvuci, Glazbeni krug i Moja glazba) od prvog do trećeg razreda, analizirane su hrvatske tradicijske pjesme predložene za pjevanje i slušanje te brojalice. Obradom rezultata može se zaključiti da postoji velik broj hrvatskih tradicijskih pjesama koje su preporučene za pjevanje. Preporučenih primjera hrvatskih tradicijskih pjesama za slušanje ima znatno manje. Među primjerima tradicijskih pjesama za slušanje i pjevanje postoje ona područja i regije koje su zastupljenije od drugih. Utvrđeno je kako se povećanjem obrazovnog stupnja povećava i broj primjera za pjevanje i slušanje. Kod brojalica to je drugačije. One su također zastupljene u velikom broju, ali njihov broj se smanjuje sa stupnjem obrazovanja. Analizom je utvrđeno koja se tradicijska glazbala spominju u udžbenicima.
Sažetak (engleski) The graduate thesis describes Croatian traditional music with an emphasis on Croatian traditional instruments. They are divided according to the way the sound is formed and according to the division into zones. According to the way the sound is formed, musical instruments are divided into idiophones, memrophones, aerophones and chordophones, and according to the division into zones, musical instruments are divided into the Pannonian, Alpine, Dinaric and Adriatic areas. The paper also discusses traditional music in the context of the Annual Performance Curriculum of Music and the Curriculum for the subject Music for the first, second and third grade of primary school. From the Annual Performance Curriculum, the principles, domains, concepts and educational outcomes on which the teaching of Music in the first three grades are based. Croatian traditional songs and traditional songs from other countries that are proposed for singing and listening in subject Music in the first, second and third grade were written out from the Curriculum. In the research part of the paper, Croatian traditional songs submitted for singing and listening in the first, second and third grade are analyzed from the textbooks of subject Music (Razigrani zvuci, Glazbeni krug and Moja glazba). By processing the results, it can be concluded that there are a large number of Croatian traditional songs that are recommended for singing. There are significantly fewer recommended examples of Croatian traditional songs to listen to. Examples of traditional songs for listening and singing include all areas and regions, but some are more represented than others. It has been found that increasing the level of education also increases the number of examples for singing and listening. With counters, it's different. They are also represented in large numbers, but their number decreases with the higher level of education. By processing the results, it was established which traditional instruments are mentioned in the textbooks.
Ključne riječi
hrvatske tradicijske pjesme
hrvatska tradicijska glazbala
analiza udžbenika Glazbene kulture
primarno obrazovanje
nastava Glazbene kulture
Ključne riječi (engleski)
Croatian traditional songs
Croatian traditional instruments
analysis of Music textbooks
primary education
teaching Music
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:563138
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-10 10:09:16