Naslov Primjena nastavnih medija u suvremnoj nastavi prirode i društva
Naslov (engleski) The Use of Teaching Media in the Contemporary Primary Science Teaching
Autor Ivana Vlah
Mentor Alena Letina (mentor)
Član povjerenstva Sanja Canjek Androić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Višnja Rajić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Alena Letina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Interdisciplinarne prirodne znanosti Metodike nastavnih predmeta prirodnih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak Ovaj se diplomski rad osvrće na primjenu nastavnih medija u suvremenoj nastavi prirode i društva. U teorijskom su dijelu mediji u nastavi prirode i društva prikazani kroz relevantnu pedagošku, didaktičku, kao i metodičku literaturu. Naglasak je stavljen na podjelu nastavnih medija koji su potrebni za istraživački dio rada. Prije samog istraživačkog dijela opisuje se informacijsko-komunikacijska tehnologija te se daje naglasak na suvremenu nastavu prirode i društva. Naglasak, u istraživačkom dijelu rada, stavljen je na učestalost primjene raznih nastavnih medija u suvremenoj nastavi prirode i društva, opremljenosti učionice za nastavu prirode i društva i učeničke preferencije o odabiru nastavnih medija za nastavu prirode i društva. Na uzorku ispitanika od 102 učitelja i učiteljica razredne nastave, najviše ih koristi vizualne nastavne medije, dok najrjeđe koriste informacijsko-komunikacijsku tehnologiju. Najviše učitelja navodi da njihovi učenici najviše vole koristiti digitalne nastavne medije u vidu informacijsko-komunikacijske tehnologije. Više od 50% učitelja, u učionici u kojoj izvode nastavu prirode i društva, posjeduju računalo, LCD projektor te CD ili DVD-player. Učitelji i učiteljice razredne nastave izmjenjuju razne nastavne medije jednom tjedno, odnosno često. Iako su učitelji i učiteljice razredne nastave podijeljeni prema godinama radnog staža i stečenoj stručnoj spremi, ne postoji statistički značajna razlika u učestalosti izmjene raznih nastavnih medija i godina radnog staža, odnosno stečene stručne spreme. Vidljivo je da učitelji i učiteljice razredne nastave sve više imaju tendencije k suvremenom načinu poučavanja uključujući suvremenu informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u isti. Iako opremljenost učionica nije na nivou, konstantnim obrazovanjem učitelji i učiteljice razredne nastave trude se učenicima nastavu prirode i društva učiniti što zanimljivijom izmjenjujući razne nastavne medije.
Sažetak (engleski) This master´s thesis deals with the use of teaching media in the contemporary primary science teaching. The theoretical part shows media in relevant pedagogical, didactic and methodical literature. The emphasis is put on the classification of the teaching media which are necessary for the research. Before the research, the information and communication technology is described and the emphasis is put on contemporary teaching. In the research the emphasis is put on the frequency of using specific teaching media in the contemporary primary science teaching, equipment of the classroom and the choice of teaching media. The sample of 102 primary school teachers mostly uses visual teaching media while information and communication technology is used the least. Most of the teachers say that their pupils like to use digital media in information and communication technology. More than 50% of the teachers who teach primary science have a computer, a LCD projector, CD or DVD player. Primary school teachers change their teaching media once a week, which is often. Even though the teachers are divided by their age and qualifications, there isn´t a significant difference (in terms of experience and qualifications) in the frequency of using and changing teaching media. It is clear that primary school teachers tend to use contemporary methods in teaching which includes information and communication technology more and more. Although the classrooms are not all well-equipped, the teachers try hard to make their teaching as interesting as possible by using various teaching media.
Ključne riječi
nastavni mediji
informacijsko-komunikacijska tehnologija
suvremena nastava
priroda i društvo
Ključne riječi (engleski)
teaching media
information and communication technology
contemporary teaching
primary science teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:765444
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-22 06:43:37