Naslov Lutka u ranom učenju engleskog jezika
Naslov (engleski) Puppet in Early English Learning
Autor Martina Hlišć
Mentor Marijana Županić Benić (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Krznar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti) Lutkarstvo
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Anglistika
Sažetak Tema ovog diplomskog rada je uloga lutke u ranom učenju engleskog jezika, a cilj je prikazati dobrobiti koje ona donosi kada je u svom radu koriste odgojitelji te na koji način i čemu sve služi kada se njome igraju i služe djeca rane i predškolske dobi. Dijete je emotivno vezano uz lutku od svog ranog djetinjstva; prva lutka - igračka, poveznica je s majkom i jedina sigurnost u novoj sredini. U vrtićkoj sredini ona nastavlja svoju ulogu, no polako postaje igračka. U ranom učenju engleskog jezika scenska lutka je vrijedno didaktičko sredstvo i pomagalo za rad koja kod djece potiče govor, bogati djetetov rječnik novim riječima i pojmovima, a ujedno potiče komunikaciju i komunikacijske vještine djece na engleskom jeziku. Igra s lutkom razvija mimiku, koordinaciju pokreta, te motoriku općenito. Grupne igre s lutkama razvijaju pozitivnu sliku o sebi, suradnju s vršnjacima te tako jača njihovo samopouzdanje. Lutka kao pojava potiče dječju znatiželju i razvoj mašte. Sve ono što lutka može reći, ispričati, otpjevati i otplesati, potiče razvoj stvaralačkog mišljenja i mašte. Djeca uče prirodnim putem, spontano, istraživajući svoju okolinu i usvajajući ono što nudi kroz razne situacije koje nastaju. Za to je najprimjereniji situacijski pristup učenju, koji djetetu omogućuje upoznavanje, razumijevanje i smisleno korištenje engleskog jezika u nizu različitih aktivnosti i situacija.
Sažetak (engleski) The theme of this paper is the role of a puppet in early English learning, with the goal to show the benefits which the puppet brings when being used by kindergarten educators in their work, as well as to show its ways and purposes when it's being used and played with by children of early and pre-school age. Starting in early age, a child is emotionally attached to its puppet. The first puppet, a dear toy, in that age is the child’s connection with its mother and the only safe haven in a new and unknown surrounding. During the child’s kindergarten age, the puppet still has a “safe haven” role but slowly it becomes a toy. In early English learning puppet is a valuable didactic tool and aid that encourages children's speech, enriching the child's vocabulary with new words and terms, also encourages communication and communication skills of children in English. Playing with puppets fosters the development of facial expressions, coordination and motor control in general. Group games with puppets help the child to create a positive image about itself, activates the child’s ability to cooperate with its peers and it strengthens the child’s self-esteem. All of that a puppet can say, sing or dance affects the development of creative thinking and imagination. Children learn naturally, spontaneously, exploring their surroundings and adopting what they are offered through the various situations that arise. This is the most appropriate situational approach to learning, which enables a child to learn, know and understand English in a variety of activities and situations.
Ključne riječi
scenska lutka
dijete
rano učenje engleskog jezika
Ključne riječi (engleski)
puppet
child
early learning of English language
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:933723
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-24 06:58:30