Naslov Popustljivi stil odgoja i njegove posljedice
Naslov (engleski) "Permissive Parenting Style and its Consequences"
Autor Željka Kraina
Mentor Andreja Brajša-Žganec (mentor)
Član povjerenstva Majda Rijavec (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Šarić Drnas (član povjerenstva)
Član povjerenstva Andreja Brajša-Žganec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Praćenje promjena u odgoju djeteta kroz povijest dovelo je do novih znanja i spoznaja o roditeljstvu. Taj kontinuirano promjenjivi proces također je utjecao na sliku suvremenog roditeljstva i njegovih izazova. Većina današnjih roditelja postavlja pitanja i traži odgovore prilikom upoznavanja i usmjeravanja vlastitog djeteta. Voljeti svoje dijete bitna je značajka suvremenog roditeljstva. Međutim, u usporedbi s tradicionalnim pristupom roditeljstvu koji je ljubav prema djetetu dominantno definirao na autoritarni način, sve više suvremenih istraživanja dolazi do zaključaka o današnjem odgoju kao permisivnom. Njegovanje popustljivog stila odgoja svoje uzroke pronalazi u pogrešnoj interpretaciji ljubavi i poštovanja prema djetetu, prisutnosti roditeljske krivnje i savršenstva u odgoju djeteta te nedovoljnoj mogućnosti izražavanja roditeljske ljubavi i posvećenosti djetetu zbog današnjeg užurbanog načina života.
Rad se sastoji od dva dijela, teorijskog i ispitivačkog. Teorijski dio rada bavi se određenjem i značenjem pojma roditeljstvo, roditeljskim odgojnim stilovima, razlikama između tradicionalnog i suvremenog pristupa roditeljstvu kao i suvremenom slikom djeteta. Također su objašnjene osnovne značajke popustljivog stila odgoja i njegovih posljedica na dijete te čimbenici uspješnog roditeljstva koje odgaja sretno i odgovorno dijete. Za potrebe ispitivačkog djela rada korišten je anketni upitnik za roditelje dječjeg vrtića „Cvrčak“ u Zagrebu. Upitnik je usmjeren traženju odgovora i iskazivanju roditeljskih stavova vezanih uz karakteristike popustljivog odgoja te razloga odabira određenih odgojnih postupaka. Rezultati ispitivanja pokazuju da su mišljenja i stavovi roditelja djelomično u korelaciji s postavljenim hipotezama. Većina roditelja smatra kako često pruža djetetu toplinu i nadzor, ali u jednakoj mjeri ne postavljaju pravila i granice i ne potiču dijete na samostalno i odgovorno ponašanje. Manji broj roditelja uspostavlja kontrolu nad djetetom na pedagoški neprimjerene načine te smatra da su razlozi odabira određenih odgojnih postupaka iskustva iz vlastitog djetinjstva, osjećaj krivnje, težnja savršenstvu te pogrešna interpretacija ljubavi i poštovanja. Iz navedenog možemo zaključiti da većina roditelja njeguje popustljivi stil odgoja pružajući djetetu puno topline i podrške, a manje nadzora i kontrole.
Sažetak (engleski) Monitoring changes in child parenting through history has led to new knowledge about parenting. This ever-changing process also influenced the image of modern parenting and its challenges. Most of parents ask questions and seek for answers when raising their own child. An essential feature of modern parenting is to love your child. However, in comparison to the traditional approach to parenthood, which has predominantly defined the love of the child in an authoritarian way, more and more contemporary research comes to conclusions about this days permissive parenting. Permissive parenting style causes are found in the wrong interpretation of love and respect for the child, the presence of parental guilt and perfection in the child's parenting and the inability to express parental love and dedication due to busy life parents have.
The work consists of two parts, theoretical and examining. The theoretical part of the paper deals with the definition and meaning of the parenting concept, different parenting styles, differences between traditional and contemporary approach to parenthood as well as the contemporary image of the child. The basic features of the permissive parenting style and its consequences on the child are also explained, as well as the factors of successful parenting that bring a happy and responsible child. For the purpose of the examining work, a survey questionnaire was used for parents of kindergarten "Cvrčak" in Zagreb. The questionnaire focuses on seeking answers and expressing parenting attitudes related to the characteristics of permissive parenting and the reasons for selecting certain educational practices. The results of the test show that parents' opinions and attitudes are partly correlated with hypotheses. Most parents find that they often provide warmth and control to the child, but they do not set rules and boundaries equally and do not encourage child’s independence and responsibility. Lower percentage of parents control their children in pedagogically inappropriate ways and believe that the reasons for choosing certain educational practices are experiences from their childhood, feelings of guilt, striving for perfection, and misinterpretation of love and respect. From the above, we can conclude that most parents nurture an indulgent upbringing style by providing the child with a lot of warmth and support and less supervision and control.
Ključne riječi
dijete
roditelj
roditeljstvo
Ključne riječi (engleski)
child
parent
parenting
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:567283
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-06 06:23:43