Naslov Vrste privrženosti
Naslov (engleski) Types of Attachment
Autor Josipa Bandić
Mentor Renata Miljević-Riđički (mentor)
Član povjerenstva Diana Olčar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Renata Miljević-Riđički (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Šarić Drnas (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Cilj ovog rada je detaljnije pojasniti pojam privrženosti i uočiti važnost njene uloge u mnogim aspektima djetetova rasta i razvoja, oslanjajući se posebno na vrste privrženosti te razmatrajući njihov utjecaj na kvalitetu odnosa djeteta i majke. Uzevši u obzir različita stajališta i metode mnogih teoretičara, zajedničko je gledište kako obitelj djeteta predstavlja izvor prvih emocionalnih iskustva. Međutim, ono što se razlikuje su reakcije i odgovori na potrebe djeteta koje dovode do razvoja sigurne ili nesigurne privrženosti. Na temelju toga, provedeno je osobno zapažanje emocionalnog razvoja djece bez roditelja i odgovarajuće roditeljske skrbi u Dječjem domu „Zagreb“. Tako će se u ovom radu posvetiti pozornost individualnim razlikama u kvaliteti privrženosti koje se objašnjavaju unutrašnjim radnim modelima koje dijete stvara na temelju povratnih informacija koje prima. Također, sama mogućnost uspostavljanja privrženosti, kvaliteta skrbi, karakteristike dojenčeta i obiteljski kontekst nužni su u formiranju pojedinih vrsta privrženosti te utječu na odnose s ostalim članovima obitelji. Govorit će se o razvoju privrženosti od najranije dobi, ulozi članova obitelji u tom procesu, s naglaskom na ulogu majke te o važnosti uspostavljanja sigurne privrženosti koje dijete vodi do samostalnog i kompetentnog pojedinca za kasniji razvoj i buduće odnose. Zaključno, odnos kvalitetno izgrađene privrženosti ključan je za uspješnu prilagodbu u djetinjstvu te uvelike određuje naše ponašanje koje dijelimo u budućim odnosima i interakcijama s drugima u kasnijem razvoju.
Sažetak (engleski) The aim of this study is to clarify the concept of attachment theory and to highlight the importance of its role in many aspects of a child's growth and development relying especially on types of attachment and their impact on the quality of child-mother relationship. Considering the different views and methods of many theorists, it is a common view that the child's family is the source of the first emotional experiences. However, what we do differentiate are reactions and responses to the need of the child that lead to the development of a secure or insecure attachment. According to this, a personal observation was made on the emotional development on children without parents and appropriate parental care at children's home „Zagreb“. Thus, this study will focus on the individual differences in attachment quality which are explained by the internal working models that the child creates based on the feedback he or she receives. Also, the ability to establish attachment, the quality of care, the characteristics of the infant and the family context are necessary in the formation of particular types of attachment and affect relationship with other family members. The development of attachment from an early age, the role of family members in this process will be extended, with and emphasis on the role of the mother, and the importance of establishing a secure attachment that leads the child to an independent and competent individual for later development and future relationships. In conclusion, a relationship of quality-built attachment is crucial for successful adjustment in childhood and largely determines our behaviors that we share in future relationships and interactions with others in later development.
Ključne riječi
privrženost
odnos s majkom
obrasci privrženosti
razvoj djeteta
skrbnik
Ključne riječi (engleski)
attachment
relationship with mother
attachment paterns
child development
caregiver
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:571734
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-07 10:04:46