Naslov Mišljenje roditelja o domaćoj zadaći
Naslov (engleski) Parent's Opinion On Homework
Autor Tamara Kušter
Mentor Goran Lapat (mentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Topolovčan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za pedagogiju i didaktiku) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak Najučestalija školska obaveza za većinu učenika hrvatskih škola je pisanje domaće zadaće. Domaća zadaća samostalna je izvannastavna aktivnost učenika usmjerena na izvršavanje zadataka zadanih od strane učitelja/ica tijekom odgojnoobrazovnog procesa. Stavovi o svrhovitosti i potrebitosti domaćih zadaća nisu različiti samo kad su u pitanju stručnjaci, već i roditelji vrlo često imaju različita mišljenja o istoj. Zbog toga je cilj ovog istraživanja bio ispitati mišljenja roditelja o domaćoj zadaći za vrijeme redovite i online nastave te razlikuju li se isti u mišljenjima s obzirom na mjesto njihova prebivališta (selo/grad). Prema mišljenju gotovo polovice ispitanih roditelja količina vremena potrebnog za izvršavanje domaće zadaće za vrijeme online nastave se udvostručila u odnosu na redovitu nastavu. Svakodnevna pomoć u pisanju domaće zadaće od strane roditelja također je bila učestalija za vrijeme online nastave. Zabrinjavajući je podatak da, bez obzira o kojem je obliku nastave riječ, oko polovice ispitanih roditelja sklono je rješavanju domaće zadaće umjesto vlastitog djeteta navodeći kao najčešći razlog manjak djetetove motivacije ili koncentracije. U pogledu razlika u mišljenju roditelja s obzirom na mjesto njihova prebivališta, istraživanje je pokazalo da su, kad je u pitanju redovita nastava, roditelji ruralnih sredina skloniji češćem pomaganju kod pisanja i izvršavanja domaće zadaće te smatraju da učenici češće moraju pisati domaću zadaću vikendom nego što to smatraju roditelji koji dolaze iz urbanih krajeva. Online nastava dovela je do većih neslaganja u mišljenju roditelja urbanih i ruralnih sredina. Rezultati pokazuju da su tijekom online nastave roditelji ruralnih sredina češće pisali domaću zadaću umjesto vlastite djece, procjenjivali je težom nego li roditelji urbanih sredina te smatrali kako se domaća zadaća češće morala pisati vikendom, a za uspješnost izvršavanja iste, prema njihovom mišljenju, učenici su češće morali koristiti više različitih izvora znanja.
Sažetak (engleski) The most common school obligation for the majority of pupils in Croatian schools is writing homework. Homework is an independent afterschool activity of pupils aimed at performing tasks assigned by teachers during the educational process. Attitudes about the purpose and necessity of homework are not only different when it comes to experts, but parents also often have different opinions about homework. Therefore, the aim of this research was to investigate parents' opinions on homework during regular and online classes and whether they differ in opinions regarding to their place of residence (village / city). According to almost half of the surveyed parents, the amount of time required to do homework during online classes has doubled compared to regular classes. Daily homework assistance of parents was also more frequent during online classes. It is a worrying fact that, regardless of the form of teaching, about half of the surveyed parents tend to do homework instead of their own child, selecting a lack of motivation or concentration of the child as the most common reason. In terms of differences in parents' opinions regarding their place of residence, research has shown that, when it comes to regular classes, parents in rural areas are more inclined to help with writing a homework more often and they believe that pupils have to write homework more often on weekends than this is considered by parents who come from urban areas. Online teaching has led to major disagreements among parents that come from urban and rural areas. The results show that during online classes parents in rural areas were more likely to write homework instead of their own children, they also rated it more difficult than parents in urban areas and felt that homework had to be written more often on weekends. For the success of homework, in their opinion, students had to use different sources of knowledge more often.
Ključne riječi
domaća zadaća
roditelji
online nastava
redovita nastava
Ključne riječi (engleski)
homework
parents
online teaching
regural teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:873366
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-12 08:34:33