Naslov Dramske metode kao poticaj za razvoj jezičnih predvještina
Naslov (engleski) Dramatic Methods as a Stimulus for the Development of Linguistic Pre-skills
Autor Ivana Malović
Mentor Martina Kolar Billege (mentor)
Mentor Zrinka Vukojević (sumentor)
Član povjerenstva Vesna Budinski (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Kolar Billege (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zrinka Vukojević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za hrvatski jezik i književnost, scensku i medijsku kulturu) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Cilj rada Dramske metode kao poticaj za razvoj jezičnih predvještina je prikazati važnost dramskog odgoja za razvoj jezičnih predvještina i istražiti koliko često odgojitelji koriste pojedine dramske metode, tehnike ili aktivnosti te što misle o utjecaju istih na pojedine jezične predvještine.
Da bi se razvile jezične predvještine, djeca su uključena u metodički osmišljene aktivnosti koje potiču razvoj jezičnih predvještina. To mogu biti ove aktivnosti: razumijevanje ispričane priče i jednostavno prepričavanje, razumijevanje funkcije čitanja i pisanja te obilježja teksta, razumijevanje pretvaranja govora u tekst, prepoznavanje glasova u riječi, rastavljanje riječi na glasove i sastavljanje glasova u riječ, poznavanje slova abecede, povezivanje s glasovima, zamjena slova glasovima i pisanje. Dramska metoda pokazala se važnim čimbenikom u razvoju jezičnih predvještina. Različita su istraživanja pokazala pozitivan utjecaj dramskog odgoja na jezične predvještine i komunikaciju uopće.
Istraživanje provedeno u svrhu ovog rada pokazalo je da odgojitelji dobro poznaju dramske metode, tehnike i aktivnosti. Najbolje poznaju dramsku aktivnost pričanja priča, a najmanje dramsku tehniku forum kazališta. Pokazalo se da je učestalost korištenja dramskih metoda različita i da ovisi o nekoliko čimbenika: poznavanju dramske metode, tehnike ili aktivnosti, o brojnosti predstava u kazalištima te planu i programu ustanove u kojoj rade. Istraživanje je također pokazalo da odgojitelji imaju pozitivno mišljenje na utjecaj dramskih metoda na jezične predvještine, kao i utjecaj dramskih metoda, tehnika i aktivnosti pojedinačno.
Sažetak (engleski) The aim of the theses Dramatic methods as a stimulus for the development of linguistic pre-skills is to show the importance of dramatic education for the development of language pre-skills and to explore how often preschool teachers use individual dramatic methods, techniques or activities and what they think about the impact of them on individual language pre-skills
To develop language pre-skills, children are involved in methodically designed activities that encourage the development of linguistic pre-skills. These may be the following activities: understanding told stories and easy retelling, understanding of reading and writing functions and text characteristics, understanding of speech conversion to text, voice recognition in words, splitting words into voices and composing voices into words, knowledge of letters of the alphabet linking with voices, replacing letters with voices and writing. The dramatic method proved to be an important factor in the development of linguistic pre-skills. Various studies have demonstrated the positive impact of dramatic education on linguistic skills and communication in general.
The research conducted for the purpose of this work showed that preschool teachers are well acquainted with dramatic methods, techniques and activities. They know the dramatic activity of story telling the most, and forum theatre the least. It turns out that the use of dramatic methods is different and that it depends on a few factors: knowledge of dramatic method, technique or activity, the number of performances in theatres and the plan and program of the institution in which they work. The research has also shown that educators have a positive opinion about the impact of dramatic methods on the language pre-skills, as well as the influence of dramatic methods, techniques and activities individually.
Ključne riječi
dramske metode
jezične predvještine
odgojitelji
djeca
Ključne riječi (engleski)
dramatic methods
language pre-skills
preschool teachers
children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:171543
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-12 12:15:38