Naslov Zapreke u suradnji obitelji i vrtića
Naslov (engleski) Obstacles in family and kindergarten cooperation
Autor Jelena Sambolić
Mentor Adrijana Višnjić-Jevtić (mentor)
Mentor Sanja Basta (sumentor)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Basta (član povjerenstva)
Član povjerenstva Edita Rogulj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Suradnja odgojitelja i roditelja, koja često može sadržavati neke poteškoće i zapreke, prožima se kroz ovaj rad kao glavna tema. U vremenu u kojem živimo, uloge roditelja i odgojitelja mogu biti, ali većinu vremena i jesu, veoma zahtjevne. Od kada se dijete rodi pa do polaska u vrtić, roditelji su ti koji cijele dane provode s djecom; brinu o svim njihovim potrebama. Da bi osoba bila kompetentan roditelj treba cijelo vrijeme raditi na sebi, učiti i rasti zajedno s djetetom. Dakle, roditelji su prvi odgojitelji svoje djece, no to ne znači da oni uvijek znaju što je najbolje za njih. S druge strane, odgojitelj isto tako, svo vrijeme treba usavršavati svoj profesionalni identitet i stjecati kompetencije jer je on osoba koja je glavni model djeci u vrtiću, ali i profesionalac koji je uvijek tu i za roditelje kada im zatreba pomoć ili imaju neki problem u vezi djeteta. Kada dijete krene pohađati vrtić, na roditeljima i odgojitelju je da od suradnje dođu do partnerstva. Normalno je da su ljudi različiti i da neće sa svima suradnja biti laka i jednostavna, ali baš u takvim situacijama odgojitelj radi na sebi i trudi se koliko god može kako bi suradnja bila uspješna. Postoje razne zapreke koje dovode do sukoba ili neslaganja, no kada dođe do takve situacije, obje strane trebaju imati na umu da bi u središtu svega trebala biti dobrobit djeteta. Dakle, trebaju stvoriti odnos koji će biti pun povjerenja, otvorenosti i tolerancije, kako bi što iskrenije razmjenjivali informacije o djetetu.
Sažetak (engleski) Collaboration between educators and parents, which can often contain some difficulties and obstacles, are provided throughout this report as a main topic. In the time in which we lice, the roles of parents and educators can be, and most of the time they are, very demanding. Since the child is born to the point of going to kindergarten, it is the parents who spend the whole days with the children; they are about all their needs. To make a person a competent parent, they should work on themselves all the time, learning and growing alongside with the child. So parents are the first educators of their children, but that does not mean they always know what is the best for them. On the other hand, the educator also needs to improve his professional identity at all the times and to gain competence, because he is the person who is the main model to children in kindergarten, but also a professional who is always there for parents when they need help or have a problem relative to a child. When the child starts attending kindergarten, it is up to parents and educators to come from collaboration to partnership. Normally people are different and co – operation will not be easy and simple with all of them, but in such situations the educator works on himself and tries as hard as he can so the co – operation would be successful. There are various obstacles that lead to conflict or disagreement, but when there is such a situation, both sides should bear in mind that at the core of everything should be the welfare of the child. So they must create a relationship that will be full of trust, openness and tolerance in order to exchange information about the child as sincerely as possible.
Ključne riječi
dijete
odgojitelj
roditelj
suradnja
zapreke
Ključne riječi (engleski)
child
collaboration
educator
obstacles
parent
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:409936
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-15 08:48:10