Naslov Plan i program tjelesne i zdravstvene kulture u zemljama EU
Naslov (engleski) Curriculum of physical education in EU countries
Autor Lea Boršić
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Božica Vuić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Davor Žilić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak U ovom je teorijskom radu obrađena tema plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture za predškolski odgoj i obrazovanje u pojedinim zemljama Europske Unije, uključujući i Republiku Hrvatsku. Cilj je rada komparacija planova i programa tih zemalja obzirom da, za razliku od nacionalnih kurikuluma za osnovnoškolske i srednjoškolske ustanove, nacionalnim kurikulumima namijenjenima predškolskom odgoju i obrazovanju većinom nisu utvrđeni precizni nastavni planovi za predškolske ustanove, kao ni broj nastavnih sati, već su u pojedinim državama izdane samo smjernice za rad vrtića i ostalih ustanova za djecu predškolske dobi, a izrada plana i programa, kao i njihovo provođenje, odgovornost je ravnatelja i odgojitelja svake pojedine ustanove predškolskog odgoja i obrazovanja, odnosno skupine djece. Navedeni su opći obrazovni ciljevi te smjernice za tjelesni odgoj za one države EU za koje su dostupni podaci, a koje su navedene u radu. Također je cilj u radu naglasiti važnost fizičke aktivnosti, ali i obilježja te ulogu samog predmeta TZK već u najranijoj dobi te ukazati roditeljima i stručnjacima u odgoju i obrazovanju na povezanost dobro osmišljenog kurikuluma i urednog rasta i razvoja djeteta, održavanja zdrave težine, kao i prevencije bolesti direktno ili indirektno uzrokovanima manjkom fizičke aktivnosti. U radu se stoga spominju istraživanja vezana za područje prevencije određenih bolesti u djece i ublažavanja simptoma kod već postojećih narušenih zdravstvenih stanja te istraživanja vezana za rezultate mjerenja određenih motoričkih sposobnosti u djece predškolske dobi, zadovoljstva nastavnika provedbom plana i programa TZK u pojedinim europskim zemljama s ciljem ukazivanja na potrebne kompetencije odgojitelja za provođenje plana i programa TZK.
Sažetak (engleski) This theoretical paper deals with the topic of the curriculum for physical education and health education in preschool education in individual countries of the European Union, including the Republic of Croatia. The aim of the work is to compare the curricula of these countries, given that, unlike the national curricula for primary and secondary schools, national curricula intended for preschool education mostly do not determine precise curricula for preschool institutions, as well as the number of teaching hours. only guidelines for the operation of kindergartens and other institutions for preschool children have been issued by the mentioned states, and the development of plans and programs, as well as their implementation, is the responsibility of the director and educator of each individual preschool and group of children. The general educational goals and guidelines for physical education for those EU countries for which data are available, are listed in the paper. The aim of the paper is to emphasize the importance of physical activity, but also the characteristics and role of the subject of PE at an early age and to point out to parents and professionals in upbringing and education the connection between a well-designed curriculum and the orderly growth and development of the child, maintaining a healthy weight, as well as the prevention of diseases directly or indirectly caused by lack of physical activity. Therefore, the paper mentions research related to the prevention of certain diseases in children and alleviation of symptoms in pre-existing disorders and research related to the results of measuring certain motor skills in preschool children, teacher satisfaction with the implementation of curricula in some European countries. pointing out the necessary competencies of educators for the implementation of the curriculum of PE.
Ključne riječi
dijete
vrtić
kurikulum
tjelesna aktivnost
prevencija
Ključne riječi (engleski)
child
kindergarten
curriculum
physical activity
prevention
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:956068
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-20 07:59:26