Naslov Art-ekspresivne metode u radu s djecom predškolske dobi
Naslov (engleski) Art-expressive methods in working with preschool children
Autor Nikolina Ogresta
Mentor Jasna Kudek Mirošević (mentor)
Član povjerenstva Jasna Kudek Mirošević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Božica Vuić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lorger (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Interdisciplinarno umjetničko polje
Sažetak Art-ekspresivna terapija je oblik suvremene podrške koja koristi metode umjetničkog izražavanja. Upravo je njezina široka primjena, koja uključuje rad s djecom, mladima i odraslima, ali i s djecom s teškoćama u razvoju, bila poticaj za izradu ovog rada. Rad je podijeljen na dva dijela. U prvom dijelu rada obrađen je pojam inkluzije i art terapije, a u nastavku su navedene i pobliže objašnjene vrste art-ekspresivnih terapija. U sklopu likovne terapije detaljnije je pojašnjen dječji crtež kao dijagnostičko i terapijsko sredstvo te uloga boje. Poglavlje o glazboterapiji govori o primjeni glazbe u vrtiću općenito, ali i u radu s djecom s teškoćama u razvoju. Treće poglavlje o terapiji plesom i pokretom navodi korist ove terapije u radu s djecom teškoćama, a u četvrtom poglavlju objašnjena je psihodrama te uloga procesne drame i scenske lutke u odgojno-obrazovnom radu. Zadnje poglavlje govori o biblioterapiji, njezinoj primjeni te važnosti slikovnice i pričanja priče. U drugom dijelu prikazani su rezultati istraživanja kojem su pristupile 73 odgojiteljice, a čiji je cilj bio ispitati koliko su odgojitelji upoznati s pojmom i metodama art-ekspresivnih terapija, koje je njihovo stajalište o uporabi tih metoda u inkluzivnim odgojnim skupinama, koliko ih često provode te koji su njihovi stavovi o odgojno-obrazovnoj inkluziji općenito. Rezultati istraživanja pokazali su kako većina odgojitelja odgojno-obrazovnu inkluziju djece s teškoćama smatra poželjnom te kako često u svom radu koriste art-ekspresivne metode u aktivnostima. Važno je napomenuti i kako se većina odgojiteljica smatra kompetentnima, ali se svejedno želi dodatno educirati za rad s djecom s teškoćama.
Sažetak (engleski) Art-expressive therapy is a form of contemporary support that uses methods of artistic expression. It is its wide application, which includes working with children, young people and adults, but also with children with disabilities, that encouraged me to write this paper. The paper is divided into two parts. The first part of the paper processes the concept of inclusion and art therapy. Types of art-expressive therapies are explained in more detail below. Paper explains children's drawing as a diagnostic and therapeutic tool and the importance of color. The chapter on music therapy talks about the application of music in kindergarten in general, but also in working with children with disabilities. The third chapter talks about dance and movement therapy and states the benefits of it in working with children with disabilities. The fourth chapter explains psychodrama and the roles of process drama and stage puppet in educational work. The last chapter covers bibliotherapy, its application and the importance of picture books and storytelling. The second part presents the results of a study conducted by 73 kindergarten teachers. The aim of the study was to examine how familiar kindergarten teachers are with the concept and methods of art-expressive therapies, what is their position on the use of these methods in inclusive educational groups, how often they implement them and what are their views on educational inclusion in general. The results showed that most kindergarten teachers consider the inclusion of children with disabilities desirable and that they often use art-expressive methods in their work. It is important to note that most of kindergarten teachers considered themselves competent, but still wanted to be further educated to work with children with disabilities
Ključne riječi
art-ekspresivna terapija
podrška
odgojno-obrazovna inkluzija
djeca s teškoćama
Ključne riječi (engleski)
art-expressive therapy
support
inclusion
children with disabilities
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:291036
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-22 11:44:05