Naslov Emocije i dječje likovno stvaralaštvo
Naslov (engleski) Emotions and children's artistics expression
Autor Petra Ljubičić
Mentor Svetlana Novaković (mentor)
Član povjerenstva Svetlana Novaković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Blašković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Božica Vuić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak U ovom radu pobliže će se pojasniti dječje likovno stvaralaštvo i emocije, te kako su ta dva pojma međusobno povezana. Pokušat će se ukazati na važnost o znanju dječjih likovnih razvojnih faza i na važnost prepoznavanja emocionalne perspektive koja je sadržana u dječjim crtežima. U današnje vrijeme roditelji imaju sve manje mogućnosti za provođenje kvalitetnog vremena sa svojom djecom. Zato je važno da znaju ''pročitati'' koju im je dijete poruku pokušalo poslati pomoću crteža. Dječji crtež glavno je sredstvo komunikacije kojim se djeca koriste kada se ne znaju izraziti verbalno. U radu je naglašeno i kako djecu treba učiti prosocijalnom ponašanju i kontroli emocija, te prikazano kako crtež može tome pridonijeti. Upravo iz razloga što je za crtanje potrebna i fizička i mentalna aktivnost, djeca uspijevaju izraziti ono što osjećaju i kako doživljavaju određene stvari i pojave. Također, u radu je objašnjen i problem odraslih koji interveniraju u procesu dječjeg izražavanja što dovodi do smanjenja njihove kreativnosti,želje za stvaranjem i prihvaćanja obrazaca koje nužno ne razumiju. Radi svega što je navedeno potrebno je razvijati suradnju odgajatelja i roditelja kako bi podigli zdrave i sretne pojedince koji će se u odrasloj dobi znati na prikladan način nositi sa svakodnevicom. Kako bi zorno prikazali korelaciju između dječjeg stvaralaštva i emocija prikupljeno je mnoštvo dječjih radova s emocionalnom perspektivom koji su potom pomno analizirani. Prikupljeni su radovi djece u dobi od četiri do sedam godina iz nekoliko vrtićkih ustanova i privatnih arhiva odgajateljica koje su ranije radile kao dadilje. Svaki crtež dolazi s popratnom izjavom djeteta o onome što je nacrtalo. Tijekom analize dječjih crteža pažnja je bila usmjerena na: odnos likova, veličinu likova, upotrebu boje, detalje i simbole koji su se podudarali s dječjim izjavama i teorijom koju smo u radu iznijeli.
Sažetak (engleski) In this paper the children’s artistic expression and emotions will be thoroughly clarified, and how the two concepts are connected. The importance of the knowledge of children’s artistic development fazes and the recognition of the emotional perspective contained in the drawings will be constantly emphasized. In today's world, parents have less opportunities to spend quality time with their children. It is, therefore, salient that parents know how to ˝read˝ what their child is trying to communicate through the drawings. Children most often use art as a mean of communication while they’re still unable to communicate verbally. This paper will also highlight the significance of teaching prosocial behaviour, emotional control and the ways in which art contributes to it. Since drawing is as much a physical activity as it is mental, children can express what they feel and how the perceive specific things and events. In the paper, the problem that adults cause by intervening in the child’s creative process is also explained. By disrupting the child’s process, adults cause a decrease in their creativity and desire to create and the acceptance of patterns that children don’t yet understand. Because of all that was mentioned it is crucial to establish a cooperation between preschool teachers and parents so that the development process can result in healthy and happy individuals able to face adulthood in an appropriate way. To demonstrate the correlation between children’s creativity and emotions, many drawings with emotional content have been collected and scrupulously analyzed. The collected drawings belong to children ageing from four to seven years old, from various preschool establishments and preschool teacher’s private archives. Besides the emotional perspective, the drawings had to contain the child’s statement about it. During the analysis the focus is put on: character relationships, dimensions, use of colour, details and symbols that matched with the children’s statements and the theory stated in the paper.
Ključne riječi
emocije
dječje likovno stvaralaštvo
crtež
Ključne riječi (engleski)
emotions
children’s artistic creativity
drawing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:784240
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-23 08:37:29