Naslov Interaktivni kazališni program za djecu predškolske dobi
Naslov (engleski) An Interactive Theater Program for Preschool Children
Autor Anamaria Marić
Mentor Iva Gruić (mentor)
Mentor Maša Rimac Jurinović (sumentor)
Član povjerenstva Vladimira Velički (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iva Gruić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Cilj rada je predstaviti značaj dramske umjetnosti u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju ukazujući na sastavnice od kojih je sačinjen, objašnjavajući pojmove poput dramskog odgoja, dramske pedagogije, ali i dramskih tehnika te dramskih igara. Sam rad temelji se na interaktivnom kazališnom programu napisanom od strane studentica Učiteljskog fakulteta u Zagrebu pod mentorstvom profesorice Maše Rimac Jurinović. Interaktivni program nastao je kao odgovor na pojavljivanje verbalnog zlostavljanja u predškolskoj dobi u kojoj se nalaze djeca za koju je program osmišljen. Školski sustav koji pohađa dijete nakon dječjeg vrtića vrlo je krut, iako se radi na tome da se uvaži individualnost svakog djeteta te da mu se na taj način i pristupa. Upravo dramski odgoj ima veliku važnost u tome jer pruža djeci učenje kroz nove, zanimljivije i inovativnije pristupe. Jedan od njih, koji sam odabrala za svoj završni rad, jest interaktivni kazališni program u kojem se dijete uči da progovara i reagira na problemske društvene situacije koje su u njemu prikazivane. Interaktivni kazališni program pritom dijete pretvara u aktivnog sudionika društva koje će, van okvira vrtića, znati reagirati kada se nađe u kriznoj situaciji. Sama važnost interaktivnog programa leži u tome da dijete pripremi za život te ga učini samostalnim i razumnim biće koje zna kritički razmišljati i donositi odluke dobre za njega, ali i njegovu okolinu. Nakon kratkih teorijskih prikaza, opisan je i naš interaktivni program koji je proveden u dramskoj odgojnoj skupini sa svim dramskim tehnikama i igrama koje su korištene prilikom izvođenja. Opisani su naši ciljevi i izjave djece, njihova uključenost i zainteresiranost te smo time htjeli prikazati kako je interaktivno kazalište uspješna metoda rada.
Sažetak (engleski) The aim of the paper is to introduce significance of drama art in early childhood and preschool education, pointing out the components of it, thinking of terms such as drama education, drama pedagogy, but also drama techniques and drama games. The paper itself is based on an interactive theater program written by students of the Faculty of Teacher Education in Zagreb under the mentorship of Professor Masa Rimac Jurinović. The interactive program was created in response to the occurrence of verbal abuse in preschool age. The school system that a child attends after kindergarten is very rigid, although taking child’s individuality into consideration has been more and more appreciated. It is the drama education that is of a great importance
in providing children with learning through new, interesting and innovative approaches. One of them, selected for my final paper, is an interactive theater program in which the child learns to speak and respond to the problems of social situations that are presented in it. The interactive theater program transforms the child into an active participant that, outside of kindergarten, will know how to react when in crisis. The very importance of an interactive program lies in preparing the child for life and in preparing an independent and sensible being who uses critical thinking and makes good decisions for himself. After a brief theoretical presentation, our interactive program has been described and carried out in the drama educational group with all the drama techniques and games used. We described our goals and stated that the kids got involved and interested. We wanted to show how interactive theater is a successful working method.
Ključne riječi
dramski odgoj
dramska pedagogija
dramska tehnika
kazalište u učenju
interaktivni kazališni program.
Ključne riječi (engleski)
drama education
drama pedagogy
drama technique
theater in education
interactive theater program
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:324998
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-11-03 13:23:22