Naslov Agresivno ponašanje djece u predškolskoj dobi
Naslov (engleski) Children's Aggressive Behavior in Preschool Age
Autor Katrina Šagadin
Mentor Marina Đuranović (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za pedagogiju i didaktiku) Zagreb
Datum i država obrane 2016-10-31, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak U današnje vrijeme ljudi postaju svjesniji da agresivnost kod djece postaje sve veći problem i sukladno tome posvećuju joj više pažnje. Provedena su mnoga istraživanja koja nam nastoje objasniti uzroke nastanka agresivnog ponašanja i pomoći u svladavanju tih problema. Osnovna podjela uzroka je na biološke, psihičke i socijalne faktore pri čemu su biološki faktori odgovorni za rani razvoj agresivnosti, a njen daljnji razvoj određen je psihosocijalnim faktorima. Agresivnost dijelimo na nekoliko podtipova, ovisno o jačini simptoma i načinu na koji se takvo ponašanje iskazuje. Ti podtipovi će biti detaljnije opisani u nastavku. Važno je napomenuti da je agresivno ponašanje (u određenoj mjeri) normalno i često se pojavljuje. Mala djeca u svojim prvim konfliktima razvijaju i uče socijalne strategije pomoću kojih se mogu izboriti za svoja prava i rješavati socijalne konflikte. Djeca kod kojih su uočena odstupanja od normalnog ponašanja prolaze različita istraživanja u svrhu postavljanja što preciznije dijagnoze. Ta istraživanja obuhvaćaju intervjue (s djetetom, ali i s roditeljima zasebno), prikupljanje informacija o djetetu iz različitih izvora, promatranje ponašanja u prirodnom okružju i projektivne metode koje od djeteta zahtijevaju ispunjavanje nestrukturiranih zadataka. S obzirom da djeca velik dio vremena provode u vrtiću, odgajatelji se svakodnevno susreću s dječjim konfliktima i agresivnošću te iz prve ruke svjedoče napadima. Sukladno tome, u ovome radu poseban dio posvećen je obradi te teme. U posljednje vrijeme sve se više istražuje utjecaj rata na djecu zbog neprilika kojima su pogođene mnoge države. Ispituju se promjene u njihovom ponašanju, ali i njihova otpornost na ratna zbivanja i traume koje su prolazili. S ciljem da im se pomogne, ovo postaje sve češća tema današnjih istraživača. Posljednje poglavlje posvećeno je prevenciji i pomoći djeci s poremećajem u ponašanju. Što prije se kod djeteta ustanovi problem, veće su šanse da liječenje uspije. Sukladno tome, postoje programi prevencije agresivnog ponašanja, ali i treninzi za djecu kojima je već dijagnosticiran neki oblik poremećaja u ponašanju.
Sažetak (engleski) Nowadays, people become more aware that aggression in children is a growing problem and accordingly devote more attention to it. Many studies have been conducted which are trying to explain the causes of aggressive behavior and help overcome these problems. The basic distribution of the cause is to biological, psychological and social factors whereby the biological factors are responsible for the early development of aggression, and its further development is determined by psychosocial factors. Aggressiveness is divided into several subtypes, depending on the severity of symptoms and the way this behavior is expressed. These subtypes will be described below. It is important to note that the aggressive behavior is (to some extent) normal and often appears. In their first conflicts small children develop and learn social strategies on how they can fight for their rights and resolve social conflicts. Children, whose deviations from normal behavior is observed, go through various researches to get a more precise diagnosis. These researches include interviews (with the child, and the parents separately), gathering information about the child from various sources, observing the behavior in the natural environment and through exercises which require the child fulfilling unstructured tasks. As children spend much of their time in kindergarten, educators are faced daily with children's conflicts and aggressions, and are first-hand witnesses to attacks. Accordingly, in this paper, a special section is devoted to this topic. Since many countries have been affected by war the impact on children’s behavior has recently been examined more closely. The changes in their behavior are examined, but also their resistance to war and past trauma. With the aim of helping them, this is becoming a more common topic of researchers today. The last chapter is dedicated to children with behavioral disorders and their prevention and help. The sooner a problem is recognized in a child, the better the chances that a treatment succeeds. According to this, there are programs for the prevention of aggressive behavior, but also trainings for children who have already been diagnosed with some form of behavioral disorders.
Ključne riječi
agresivnost
djeca
roditelj
odgajatelj
Ključne riječi (engleski)
aggressiveness
children
parent
educator
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:615697
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-04-27 08:34:45