Naslov Waldorfska pedagogija u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Naslov (engleski) Waldorf Pedagogy In Early And Preschool Education
Autor Helena Strahija
Mentor Adrijana Višnjić-Jevtić (mentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Topolovčan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za pedagogiju i didaktiku) Zagreb
Datum i država obrane 2020-07-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Reformama pedagogije tijekom dvadesetog stoljeća proizašli su brojni
pedagoški koncepti. U želji da se djecu odgaja vodeći se slobodom u radu i igri, javljaju
se novi alternativni pedagoški pravci. Kao takvi, pristupaju svakom djetetu kao
individui i odgovaraju na njegove potrebe u odgoju i obrazovanju. Jedna od takvih
upravo je i waldorfska pedagogija. Nastavni plan i program waldorfske pedagogije
odvija se prema uputama njenog osnivača Rudolfa Steinera. Za Steinera odgoj je
pitanje koje je duboko utemeljeno u društvu, odnosno nerazdvojno povezano kao i sa
svim ostalim područjima ljudskoga života. Waldorfska pedagogija temelji se na
holističkom pristupu, a najvažnijim smatra obrazovanje misaonih sposobnosti,
praktičnih iskustava i bogatstva kreativnosti čime djeca ostvaruju optimalni razvoj.
Zasniva se na antropozofskim načelima, odnosno antropozofskom duhovnom pogledu
na svijet, što obuhvaća dušu, tijelo i duh čovjeka. Antropozofija kao duhovna znanost
služi kao znanstvena podloga waldorfske pedagogije. Navedene metode waldorfske
pedagogije primjenjuju se u brojnim vrtićima i školama, s ciljem promicanja što veće
slobode u odgoju djece. U waldorfskom vrtiću odgojitelj ima ulogu duhovnog
pomagača u djetetovu razvoju i nastoji osigurati uvjete kako bi dijete moglo izraziti
svoju unutarnju snagu i individualnost. Ujedno, odgojitelj u svom poslu snosi veliku
odgovornost u prvim i najvažnijim godinama djetetova života, stoga je bitno da svojim
svrhovitim aktivnostima bude uzor i poticaj djeci, bilo to u radu ili igri. Steiner smatra
kako su odrasli model koje dijete treba oponašati, stoga je važno ne dirati u djetetovo
''Ja'', već njegovati djetetove osjećaje, brinuti o djetetovoj intelektualnosti, brinuti da
razviju radne i stvaralačke navike i ono najvažnije pripremiti ih za život.
Sažetak (engleski) The pedagogical reforms that marked the twentieth century in a whole, have
resulted with numerous pedagogical concepts. In an effort to raise children to feel free
in both, activities and play, new alternative pedagogical directions are being set. As
such, they aproach each child as an individual and respond to his or her needs whether
in upbringing or education. Waldorf pedagogy uses this concept of work with children.
The curriculum of Waldorf pedagogy is carried out according to the instructions of its
founder Rudolf Steiner. Steiner questions the upbringing and claims that is deeply
rooted in society. He also believes that upbringing is related to all the other aspects of
human life. Waldorf pedagogy is based on a holistic approach and promotes the
development of thinking skills, practical experiences and creativity wealth which help
children to reach their full potencial. It is based on anthroposophical principles too,
built on an anthroposophical spiritual worldview which encompasses the soul, body
and human spirit. Anthroposophy as a spiritual science represents the scientific base
of Waldorf pedagogy. Waldorf pedagogy methods are applied in kindergartens and
schools all around the world, with the aim of promoting freedom in the upbringing of
children. In the Waldorf kindergarten, the educator has a role of a spiritual helper in
the child's development and provides conditions for the child to express his inner
strength and individuality. At the same time, educator has a great responsibility in first
and most important years of a child's life. It is important for educator to be a role model
and encouragment to children, whether in activities or play. Steiner believes that adults
are the model a child should imitate and follow, so it is important not to disturb child's
''I''. Instead, we should nurture child's emotions, child's intellectuality, take care of
developing work and creative habits and, most importantly, prepare them for life.
Ključne riječi
waldorfska pedagogija
antropozofija
duhovni razvoj
dijete
odgojitelj
Ključne riječi (engleski)
waldorf pedagogy
anthroposophy
spiritual development
child
waldorf educator
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:095085
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-07 09:29:59