Naslov Socijalne kompetencije djece rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) Social Competencies Of Children Of Early And Preschool Age
Autor Sanela Vrtarić
Mentor Adrijana Višnjić-Jevtić (mentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Topolovčan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za pedagogiju i didaktiku) Zagreb
Datum i država obrane 2020-06-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Cilj ovog rada je skrenuti pažnju da veliko značenje u današnjem vremenu ima
razvoj socijalnih kompetencija, koje pomažu djeci i odraslima da lakše funkcioniraju
u društvu u kojem se nalaze. Djeca odrastaju u svijetu visoko razvijene tehnologije,
gdje su informacije lako dostupne te se brzo izmjenjuju. Sve navedeno utječe na
proces odrastanja koji je intenzivniji i kompleksniji u odnosu na prethodne
generacije. Stoga je važno da roditelji, odgojitelji i svi koji su uključeni u odgoj djece
budu otvoreni za poticanje razvoja socijalne kompetencije djeteta. Taj odnos treba
biti isprepleten brigom, ljubavljom, toplinom, ali i nadzorom kojim usmjeravaju
djecu prema kvalitetnom socijalnom življenju. Socijalna kompetencija usvaja se već
od prvoga dana djetetova života, zbog toga su roditeljska skrb i odgovornost u ranom
djetinjstvu od iznimne važnosti. Socijalna kompetencija obuhvaća prepoznavanje
prilika za interakciju s drugima i sposobnost reguliranja emocija, jer doprinosi
razvoju vršnjačkog statusa i prijateljstva. Odnosi s vršnjacima su djeci od iznimne
važnosti, jer ih čini sretnima kada su prihvaćeni u grupi vršnjaka. Važnu ulogu u
razvoju socijalne kompetencije imaju i odgojno obrazovne ustanove rane i
predškolske dobi kroz svakodnevnu suradnju svih sudionika unutar nje,
komunikaciju i odnos djece i odraslih, organizaciju vremena te materijalno i
nematerijalno okruženje u prostoru. Odgojitelj uz svoja znanja treba djetetu pružiti
priliku gdje će kroz iskustva naučiti socijalne vještine. Važna je suradnja roditelja i
odgojitelja da bi dijete moglo lakše usvojiti socijalne kompetencije, što će ga samim
time činiti sretnim i zadovoljnim.
Sažetak (engleski) This paper aims to draw attention to the fact that the development of social
competencies, which help us to function more easily in the society in which we find
ourselves, is of great importance nowadays. Children grow up in a world of highly
developed technology, where information is easily accessible and exchanged quickly.
All of the above affects the process of growing up, which is more intense and
complex compared to previous generations. Therefore, it is important that parents,
educators, and all those involved in the upbringing of children be open to encourage
the development of the child's social competence. This relationship should be
intertwined with care, love, warmth, but also supervision by which they direct
children towards a quality social life. Social competence is adopted from the first day
of a child's life, which is why parental care and responsibility in early childhood are
extremely important. Social competence includes recognizing opportunities to
interact with others and the ability to regulate emotions, as it contributes to the
development of peer status and friendship. Peer relationships are extremely important
to children because it makes them happy when they are accepted in a peer group. An
important role in the development of social competence is played by educational
institutions of early and preschool age through daily cooperation of all participants
within it, communication and relationship between children and adults, organization
of time, and the material and immaterial environment in space. The educator, in
addition to his knowledge, should allow the child to learn social skills through
experience. The cooperation of parents and educators is important so that the child
can more easily adopt social competencies, which will make him happy and satisfied.
Ključne riječi
djeca
socijalne kompetencije
obitelj
odgojitelj
vrtić
Ključne riječi (engleski)
children
social competencies
family
educator
kindergarten
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:666058
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-07 10:21:05